Direktlänk till inlägg 15 augusti 2017

42 grader och galen man

Av Annika Fjällström - 15 augusti 2017 17:14

Hej på er!

Det är inte bara galet varmt, människor kan vara bra galna också. Råkade ofrivilligt ut för en galen man.

Tyckte det var lite väl hett och jag går till havet så tidigt att jag längtade in. Ni som känner mig förstår att då är det hett! När jag närmar mig hotellet visar temp på 41,5 och stigande. I solen. Tyckte jag var varm. Haha,,

Det var efter lunch. Jag gillar att gå upp och äta och komma ifrån en stund. Sitter och kollar folk, äter och passar på att använda gratis wi-fi.

Brukar vara där drygt en timma. Det är ganska dyrt att hyra både solsäng och parasoll så jag tog bara säng idag. Kommer ner och det är riktigt trångt, en familj hade lagt sig nästan under min säng, så nära. Hade dessutom två parasoll varav det ena hängde över sängen.

Jag hallåade och till slut vänder sig kvinnan om. Jag säger på engelska att jag vill inte ha deras skugga och inte ville jag ha ett parasoll i sängen heller.

Då bröt det ut. Först var jag osäker på eftersom ifall det var portugisiska eller spanska om han var arg eller högljudd. Nej ni, han var hysterisk!! Haha. Sa flera ggr att jag förstår inte. Han knuffade iväg min säng och jag tittade på honom och ställde den tillbaka. Ni må tro att folk glodde. På honom mest. Han slutade inte heller. Jag ryckte på axlarna och sa högt att jag förstår inte, var tyst. Nej han gormade. Om paraply, det hörde jag och polozia,,, ja gör det tänkte jag. Jag hade ju inte gjort nåt. Folk skakade i huvudet, och jag la mig ner och blundade. Han höll på en stund till och jag blev så full i skratt.

Som han höll på! Och var där knappt en timme, skrek på sina barn och sen gick de. Jaja. Han mår mest dåligt. Jag bjuder på det. Man får ju visa respekt för platser och ge och ta när det är så varmt.

I övrigt har jag sedan resan bara stött på änglar! När jag blev anvisad till en minibuss efter flyget, var jag den enda som skulle hit. Det var en kvinnlig jättetrevlig chaufför. När hon släppt av alla skulle ju inte jag vara kvar enligt hennes lista. Tyckte väl det var konstigt för Ving sa att jag skulle bo 12 minuter från flygplatsen. Nu hade jag åkt en timme. Åt fel håll dessutom. Haha. Ja vem annars om inte jag?! Vår familj kallar det Fjällströmssyndromet!

Det va nemas problemas. Hon vände och körde mig hit. Och hur är det för er? Jag anser att jag är duktig på eng. Tills någon som är mindre bra pratar. Då gör jag lika. Som om de inte skulle förstå eller att jag bara faller in i det. Ja vi knagglade fram en trevlig konversation ändå!

Väl här på hotellet, litet och enkelt. Finns rena rum och sängkläder, pool ( för varmt). Tyst och lugnt. Som jag önskade. Och för det priset är jag väldigt nöjd. Personalen i receptionen. Oj så bra. Som det brukar är det tyvärr ingen madrass på madrassen utomlands. Första morgonen visade jag upp mitt ärr i nacken, och vips, så fixade de en madrass. Prinsessan på ärten fast utan ärta då! Värsta kontinentalbädd blev det. Dessutom fick jag ett dubbelrum och den trevliga killen sa att jag fick byta till enkelrum om jag ville. Fast det tycker inte jag sa han! Det här är bättre och trevligare utsikt.

Så har mitt liv varit de senaste veckorna. Det bara rullar på. Och jag själv känner mig så glad mesta tiden. Känns som jag strålar. Och det är ju enkelt när jag blir så bra bemött. Sedan kan väl någon som mår dåligt få ösa ur sig på mig. Jag tänkte att han kunde få en massa kärlek i tanken jag.

Något annat. Helt sjukt. Anton ( min som) om du läser. Jag har ätit tonfisksallad och oj vad gott!! Jag har inte smakat tonfisk sedan jag var på Maldiverna 1991! Oj vad gammalt det lät,, det var inte så mycket mer att välja på än fisk oftast, och färsk tonfisk nyfiskad. Smakade som kött. Fast jag blev lite nöjd efter.

Ja om det är något stavfel får ni stå ut. Är lite sliten i nacken och orkar inte korrigera.

Ha det bäst, vi ses igen om du vill!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Fjällström - 29 april 2021 09:31


Hej fina! Sitter i solen. Det är kallt ute fast på min balkong är det fantastiskt. Jag sitter med en klump i magen av tacksamhet. Att ha den här möjligheten. Det är inte bara att jag får sitta här. I ett drömboende. Utan att jag fantiserade, eller...

Av Annika Fjällström - 28 april 2021 10:20


Hej fina! Wow! Idag, åtminstone än så länge är det typ vindstilla här i Karlstad! Det är så jag inte riktigt vågar tro på det. Hihi. Jag har vågat. Hitta ut ur en tuff situation. Igen. Det är väl det vi gör. Med livet. Frågan är hur. Varje gån...

Av Annika Fjällström - 22 april 2021 12:13


Hej fina! Hur tänker du? Hur känner du? Ältar du att du önskar något annat? Annat jobb, liv eller relation? Det gör vi alla tror jag. Att jag har hamnat på ett så bra ställe i mitt liv inuti mig, är inte något som bara blivit. Inget någon gett mi...

Av Annika Fjällström - 21 april 2021 10:00

Hej fina! Oj så många år sedan jag skrev. Det har hänt mycket i mitt liv. Jag mår väldigt bra, ganska fri i min gamla smärta. Det ska jag återkomma till såklart. Mitt barnbarn Neo har blivit fem år, den 30 mars! En stor kille som jag antagligen ...

Av Annika Fjällström - 20 april 2021 11:50


Hejsan!Ser att flera är ute på min blogg trots alla år sedan jag skrev. Livet har gått och jag tappade lusten att skriva. Det har nu börjat smyga sig på igen och jag kommer nog dela med mig lite än en gång. Till dess önskar jag dig en fantastisk dag!...

Presentation


Älskar att skriva. Om livet, tacksamhet, glädje och svårigheter. Om barn och barnbarn. Lifvet helt enkelt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards