Direktlänk till inlägg 23 januari 2019

Spänningar

Av Annika Fjällström - 23 januari 2019 11:17

Hej fina!

Älskar när det jag håller på med i min träning att hitta rätt tankar i livet, för att må bättre och leva mitt liv, inte andras, att det finns vetenskapliga bevis att vi kan omprogrammera vår hjärna. Saken är den att vi programmerar den hela tiden. Forskningen visar att runt 35 års ålder, då fastnar vi lätt i alla våra erfarenher i livet, vi har vant oss vid att reagera och agera av utom oss pågående saker i livet. Till slut har vi programmerat oss att bara vara så. Vi har gjort oss en personlighet så att säga.

Men vet du vad? Det har du gjort själv. Och du kan omvandla dina tankar och känslor. Tänk så mycket kraft det tar att vara arg. Irriterad. Osv. Du kan lära dig agera och även träna på att inte reagera så småningom. Att inte skylla på det yttre hela tiden. Det går. Och att det nu finns bevisat är ju verkligen härligt.

Man visste redan att meditation lugnar ner hjärnan. När hjärnan lugnar sig lugnar sig hela systemet. Det är bevisat. Grejen är den, att endast meditera. Det är en kanonbra start. Att ta det längre. Och våga hämna i lägen där du inte reagerar på ren vana. Det är en större förändring. Där är jag. Och jag lovar!! Det händer grejer!!

Dr Joe Dispenza, säger: tankar är hjärnans språk. Känslor är kroppens. Så kan vi tänka oss sjuka. Kan vi tänka oss friska. Om vi verkligen vill. Om du inte vill dra det så långt. Träna bara på det första jag skrev. Och om du också kan känna igen. Att ibland är det faktiskt tanken om något. Som får dig må bra eller dåligt. Varför inte, när du tänker på något dåligt, bryta tanken och inte grotta ner dig, tänk på något bra?! Jag vet att det är olika vad man går igenom. Sorg och andra svåra saker. Fast sedan. När vi fastnat. Det går då med. Att göra en förbättring. För du kan ju känna med tanken att kroppen reagerar på den bra eller dåliga tanken. Lek lite. Och se hur det får dig att känna.

Så. Tvärtom då. Hur känns kroppen. Hur mycket känslor är sparade. Av alla tankar och reaktioner vi varit med om. Även sådant som inte ens hänt fast vi har med rädslan skapat en känsla. Vågar du fråga dig själv, vad är det som får mig att känna så här nu? En smärta. Ett sötsug. Ja vad som. Kanske du hittar nåt.

Hur gör jag då? Jag själv mediterar varje dag. Lite eller mycket. Jag är mer medveten om tankar och känslor. Utan att tänka så mycket på det egentligen. Inte när jag är i min vardag liksom. Ibland när jag hittar smärta i kroppen. Kan det vara så enkelt. Att jag tänker nåt av rädsla t ex. Jag kan ha något jag varit med om, som t ex övergrepp. Upptäckten att jag inuti mig håller mina muskler runt bäckenet hårt spända. Med stor förvåning har jag märkt det efter att jag blivit starkare i mitt bäcken med rehab. Är det övergreppen? Ja det känns så, för när jag började ändra på detta, så kom tankar och känslor. Och då först. Kan jag släppa. Förlåta mig själv. Och gå vidare. Rak i ryggen.

Så det är spännande nu. Över vad mer jag kommer upptäcka. För faktiskt. Med träningen. Så släpper mycket emotionella saker jac håller i utan att ha en aning. Spänner mig omedvetet på ställen ni inte kan ana. Så träning. Rörelse. Är bra mycket mer än vad någon kan bevisa.

Du får ta mina felstavningar idag ifall jag gjort det. För jag var så ivrig att dela med mig att jag nu inte har tiden att kolla. Så. Släpper perfektionisten i mig för en stund och önskar dig en fantastisk dag!!

Kram//Annika

Älskade glada barnbarnet

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Fjällström - 29 april 2021 09:31


Hej fina! Sitter i solen. Det är kallt ute fast på min balkong är det fantastiskt. Jag sitter med en klump i magen av tacksamhet. Att ha den här möjligheten. Det är inte bara att jag får sitta här. I ett drömboende. Utan att jag fantiserade, eller...

Av Annika Fjällström - 28 april 2021 10:20


Hej fina! Wow! Idag, åtminstone än så länge är det typ vindstilla här i Karlstad! Det är så jag inte riktigt vågar tro på det. Hihi. Jag har vågat. Hitta ut ur en tuff situation. Igen. Det är väl det vi gör. Med livet. Frågan är hur. Varje gån...

Av Annika Fjällström - 22 april 2021 12:13


Hej fina! Hur tänker du? Hur känner du? Ältar du att du önskar något annat? Annat jobb, liv eller relation? Det gör vi alla tror jag. Att jag har hamnat på ett så bra ställe i mitt liv inuti mig, är inte något som bara blivit. Inget någon gett mi...

Av Annika Fjällström - 21 april 2021 10:00

Hej fina! Oj så många år sedan jag skrev. Det har hänt mycket i mitt liv. Jag mår väldigt bra, ganska fri i min gamla smärta. Det ska jag återkomma till såklart. Mitt barnbarn Neo har blivit fem år, den 30 mars! En stor kille som jag antagligen ...

Av Annika Fjällström - 20 april 2021 11:50


Hejsan!Ser att flera är ute på min blogg trots alla år sedan jag skrev. Livet har gått och jag tappade lusten att skriva. Det har nu börjat smyga sig på igen och jag kommer nog dela med mig lite än en gång. Till dess önskar jag dig en fantastisk dag!...

Presentation


Älskar att skriva. Om livet, tacksamhet, glädje och svårigheter. Om barn och barnbarn. Lifvet helt enkelt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards