Direktlänk till inlägg 28 april 2021

Vågat

Av Annika Fjällström - 28 april 2021 10:20

Hej fina!

Wow! Idag, åtminstone än så länge är det typ vindstilla här i Karlstad! Det är så jag inte riktigt vågar tro på det. Hihi.

Jag har vågat. Hitta ut ur en tuff situation. Igen. Det är väl det vi gör. Med livet. Frågan är hur. Varje gång. Jag menar verkligen varje gång. Känner jag mig längre. Rakare i ryggen. Och starkare. Längre än mina 150 cm ser jag inte ut att ha blivit haha. Insidan känns så.

Det här att äntligen må bättre. Och så tänker jag vad skönt det är. Hur fort går det till en ny situation dyker upp? Jättefort. Skillnaden på nu och förr. Förr är bara två år tillbaka. Är att jag har bra redskap att komma tillrätta med mig. Jag fastnar inte. Jag accepterar och vet att jag än en gång har möjlighet att lära mig stå upp för mig. Och jag har möjlighet att se in på vad som triggat mig. Då kan jag se mig. Inte det utifrån. Inte skylla på någon. Utan vad är det för situation jag är i nu.

Oftast triggasvi av gamla mönster. Tänk om jag hade haft redskap och kunskap som ung. Att gå genom livet och förstå att istället för att stanna i negativa känslor. Bearbeta varför och vad.

Idag. Är livet tillbaka i mig. Och det händer inte bara av att sova och börja om. Jag vägrar att trycka ner mer. Mina alla trauman. Det känns som så mycket äntligen är borta. Och att tyngden av dem har suttit i min fysiska kropp. Ju mer jag lär mig qigong och kinesisk medicin. Desto mer förstår jag. Och kan släppa taget.

Jag har fått bort en massa vätska runt mage och lår. Utan att ändra på mat. Att förstå vad jag håller i. Att förstå kroppen och organ och hormoner osv. Något Katie lär ut heter Gua sha. Man skrapar på kroppen med verktyg. Det gör inte ont utan bara en känsla som efter en riktigt bra massage. Det finns för både kropp och ansikte. Och min uppblåsthet i magen är borta. Allt är bara bättre. Sant att det känns som jag tappat en hel ryggsäck.

Viktmässigt behövde jag inte gå ner i vikt. Det är bara det att jag samlat på mig. Och med Gua sha och qigong så försvann det. Jag är i klimakteriet och vi hör ju ? att det här till!? Fel! Det behöver inte vara så.

Om du är nyfiken på detta så hitta Katie Brindle på Instagram. Även Hayoufit och kolla sparade IG live. Så mycket att lära. Gratis.

Min erfarenhet säger mig, att medicin är ett bra hjälpmedel. Det finns också mycket vi kan göra själva. Och beroende på vad ?problemet ? är kan vi sluta med medicin.

Rörelse är medicin. Om det så bara är att andas rätt. Lite oftare.

Önskar dig en fantastisk dag!! Kram// Annika

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Fjällström - 29 april 2021 09:31


Hej fina! Sitter i solen. Det är kallt ute fast på min balkong är det fantastiskt. Jag sitter med en klump i magen av tacksamhet. Att ha den här möjligheten. Det är inte bara att jag får sitta här. I ett drömboende. Utan att jag fantiserade, eller...

Av Annika Fjällström - 22 april 2021 12:13


Hej fina! Hur tänker du? Hur känner du? Ältar du att du önskar något annat? Annat jobb, liv eller relation? Det gör vi alla tror jag. Att jag har hamnat på ett så bra ställe i mitt liv inuti mig, är inte något som bara blivit. Inget någon gett mi...

Av Annika Fjällström - 21 april 2021 10:00

Hej fina! Oj så många år sedan jag skrev. Det har hänt mycket i mitt liv. Jag mår väldigt bra, ganska fri i min gamla smärta. Det ska jag återkomma till såklart. Mitt barnbarn Neo har blivit fem år, den 30 mars! En stor kille som jag antagligen ...

Av Annika Fjällström - 20 april 2021 11:50


Hejsan!Ser att flera är ute på min blogg trots alla år sedan jag skrev. Livet har gått och jag tappade lusten att skriva. Det har nu börjat smyga sig på igen och jag kommer nog dela med mig lite än en gång. Till dess önskar jag dig en fantastisk dag!...

Av Annika Fjällström - 26 mars 2019 09:50


Hej fina! Med mitt nya sätt att hitta rätt väg för mig i livet. Så kommer idag allt som hänt mig, som en flodvåg över mig. En tsunami typ. Jag mår inte dåligt av det vilket är skönt. Jag bara tillåter mig ha det. Acceptera det. Jag grät från tårna...

Presentation


Älskar att skriva. Om livet, tacksamhet, glädje och svårigheter. Om barn och barnbarn. Lifvet helt enkelt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2021
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards