Direktlänk till inlägg 22 april 2021

Tankeverk

Av Annika Fjällström - 22 april 2021 12:13

Hej fina!

Hur tänker du? Hur känner du? Ältar du att du önskar något annat? Annat jobb, liv eller relation?
Det gör vi alla tror jag. Att jag har hamnat på ett så bra ställe i mitt liv inuti mig, är inte något som bara blivit. Inget någon gett mig eller att, vilken tur jag har.

Jag älskar att utvecklas. Att hitta min bästa version av mig. Vem är jag. Vad vill jag. Och just den tanken. Vad vill jag. Det har jag tränat extra mycket på. Hela livet så länge jag kan se tillbaka. Ofta dyker tanken såklart upp, om det jag inte vill. Och genom livet och de tre sista åren mycket mer, letar jag direkt efter känslan. Hur vill jag må och vilka tankar kan jag tänka för att hitta känslan.

Det funkar lättare ju mer jag tränar. Och det är riktigt kul att det nu är vetenskapligt bevisat. Om hjärnan fast också hjärtat. Hjärtat är bara inte en muskel som pumpar blod. Man vet nu att den är en typ av ?hjärna?. Att vi skickar signaler från hjärtat till hjärnan. Inte bara åt ett håll.

Vet du att 90% av dina tankar är gamla tankar?! Som vi låter snurra runt runt. Och så undrar vi varför inget bra händer. Eller annorlunda. Om du vill ha en förändring, ett nytt jobb eller vad som, hur litet som helst. Så kan du kolla om det funkar. Var medveten om vilka tankar du tänker. Ännu mer ifall du är lite låg eller på dåligt humör.

När du kommer på dig själv, vad tänkte du just då? Vad kan du tänka istället. I början är det svårt att ha kontakt med känslor, du kanske har en jobbig period. Fast det finns ju något som i tanken kan få dig att bli varm inombords. Då kan man leta efter den känslan. Det här är ju lite kort förklarat.

Det är det här jag gör i mitt vakna tillstånd. Från början för att hitta ut ur smärta. På olika sätt genom livet. Mediterat. Nu också qigong och intresse för kinesisk medicin! Hur funkar kroppen och hur kan jag ta hand om den.

Det finns olika taktik och hjälpmedel att ta till om du vill och vågar en förändring. Såklart är förändring skrämmande. Samtidigt om det är lite läskigt är det rätt. Ju mer du har i bagaget, kanske mer saker behöver ut ur systemet. Är du intresserad av lite verktyg utan att det blir för mycket, skriver jag gärna om det i mitt nästa inlägg.

Ha en fantastisk dag. Och kom ihåg att du är fantastisk!!! Kram// Annika

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Fjällström - 29 april 2021 09:31


Hej fina! Sitter i solen. Det är kallt ute fast på min balkong är det fantastiskt. Jag sitter med en klump i magen av tacksamhet. Att ha den här möjligheten. Det är inte bara att jag får sitta här. I ett drömboende. Utan att jag fantiserade, eller...

Av Annika Fjällström - 28 april 2021 10:20


Hej fina! Wow! Idag, åtminstone än så länge är det typ vindstilla här i Karlstad! Det är så jag inte riktigt vågar tro på det. Hihi. Jag har vågat. Hitta ut ur en tuff situation. Igen. Det är väl det vi gör. Med livet. Frågan är hur. Varje gån...

Av Annika Fjällström - 21 april 2021 10:00

Hej fina! Oj så många år sedan jag skrev. Det har hänt mycket i mitt liv. Jag mår väldigt bra, ganska fri i min gamla smärta. Det ska jag återkomma till såklart. Mitt barnbarn Neo har blivit fem år, den 30 mars! En stor kille som jag antagligen ...

Av Annika Fjällström - 20 april 2021 11:50


Hejsan!Ser att flera är ute på min blogg trots alla år sedan jag skrev. Livet har gått och jag tappade lusten att skriva. Det har nu börjat smyga sig på igen och jag kommer nog dela med mig lite än en gång. Till dess önskar jag dig en fantastisk dag!...

Av Annika Fjällström - 26 mars 2019 09:50


Hej fina! Med mitt nya sätt att hitta rätt väg för mig i livet. Så kommer idag allt som hänt mig, som en flodvåg över mig. En tsunami typ. Jag mår inte dåligt av det vilket är skönt. Jag bara tillåter mig ha det. Acceptera det. Jag grät från tårna...

Presentation


Älskar att skriva. Om livet, tacksamhet, glädje och svårigheter. Om barn och barnbarn. Lifvet helt enkelt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2021
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards