Alla inlägg den 30 augusti 2017

Av Annika Fjällström - 30 augusti 2017 10:00

Hej på er,

Idag skrev jag inlägg på instagram. Om att inte tappa bort sig själv. Att hitta och orka vara den jag är. Inte låta andra människor, eller indoktrinering från livet självt, påverka mig så mycket som det gjort.

Jag har aldrig tyckt att jag duger i en relation eller i jobb. Slitit väldigt ont. Inatt kom insikter så starka. Och det är just det. Att inte duga fast helt fel. Det är inte det som varit problemet! Problemet är, att få höra saker genom livet. Gör inte si, var inte så. Något jag fått höra ständigt, var inte så känslig! Någon som känner igen? Var inte så känslig?!

Vad innebär det? Vad händer när jag hör sådant? Ska jag vara som alla andra. Och hur är de då? Vi är ju alla unika. Våra egna varelser. Med vår egen resa.

Jag vill alltid i fortsättningen vara stark i mig själv. Att våga vara känslig. Hur kan man ge för mycket? Av kärlek. Av omtanke. Av glädje. Det har dämpat mig. För det är min känslighet. Att ha en massa känslor. Starka. Och nu lever de i mig igen. Som jag tryckt ner. Djupt. För annars är det inte bra. Om ingen vill ha allt det bra, som faktiskt är mer än det som är mindre kul, vilket är gråta och vara ledsen. Göra misstag fast säga förlåt och stå upp för det man gör mindre bra. Att inte svika och lögner är väl i mina ögon sämre, än att "vara så känslig".

Borde inte allt det bra vinna? Känns som jag nyss vaknat ur en koma. Jag klandrar ingen. Det här är det jag gjort mot mig själv. Visserligen mycket p g a påverkan från själva livet. Ansvaret vad jag gör med det, är mitt eget.

Något väldigt jobbigt hände mig av en utomstående en period i livet, som jag inte vet om jag vill skriva om. Där är en av mina yttre omständigheter som formade mig, sen att tyvärr inte ha rätt stöd hela vägen, har gjort att det tagit längre tid att hitta mig igen.

Vad mer ska jag hitta! Jag är onekligen i en spännande period i mitt liv. En virvelvind minst sagt. Där jag möter personer på ett annorlunda och märkligt sätt. Jag bet om hjälp. Och vips så kommer den i olika format, som jag inte förstår just då.

Nu ska jag smälta allt som ligger i själen och bara myser. Det är så stort och skrämmande och härligt. Samtidigt. Njut idag. Om morgondagen vet vi inget.

Namaste??

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Älskar att skriva. Om livet, tacksamhet, glädje och svårigheter. Om barn och barnbarn. Lifvet helt enkelt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards