Alla inlägg den 5 april 2018

Av Annika Fjällström - 5 april 2018 19:55

Hej fina!

Bryta mönster. Vara medveten. Vad vill jag och hur kan jag göra annorlunda? Att bygga sig ett liv man vill ha. Vad vill jag då ha i mitt liv?

Att våga göra annorlunda än jag gjort är underbart. Det är spännande. Och oerhört skrämmande. Fast om jag vill ha förändring, behöver jag se allt i mig. Allt utan att fördöma mig. Utan att vara hård mot mig. Att se och känna och våga se hela. Att bli medveten är ju första steget. Först då, kan jag förändra det jag inte gillar.

Jag är oerhört känslig och jag är mycket medveten om min tunga ryggsäck. Den som jag lastar ur dag för dag. Den är inte alls tung längre. Det är ett hårt jobb. Många tårar. Skam. Skuld. Glädje. Sorg. Skratt. Ja livet. Som har fyllts på. Och jag har inte tagit bort så mycket tidigare, utan jag fyllde den. I okunskap och omedvetenhet, att jag alldeles själv, kan bygga mitt liv. Oavsett andra.

Detta fick jag igår. Rakt in i själen. Och det gav mig sån styrka! Att jag behöver bara mig själv. Och jag tar själv ansvar för, vad jag vill bygga mitt liv med. Kärlek är ju det absolut viktigaste. Att få bli älskad tillbaka är en enorm bonus. Samtidigt vet jag att jag kan själv. Om jag måste. Just nu älskar jag en man så mycket, att jag inte alls tänker så, att jag vill vara ensam.

Min vecka har varit fullspäckad. Och det formar mig. Och vad jag önskar. Och vill. Så när styrkan griper tag i mig. När jag märker att jag gått lite tillbaka i den jag egentligen är, förlorat styrkan. Då är det som att spräcka en ballong. Jag hajar till. För att sedan skratta lite åt mig själv. Åt mina rädslor.

Så att våga se saker på ett annat sätt. Ur en annan synvinkel. Deepak Chopra säger att barn gör det hela tiden. De växer och formas. Medan vi som vuxen lätt stannar upp. Gör och ser samma saker på samma sätt ofta. Även fast något tokigt händer.

Jag vet, att jag är själv ansvarig för det som händer i mitt liv. Hur jag reagerar. Vad jag drar till mig. Hur jag mår. Vad jag sedan accepterar är annat. Genom att våga ta ansvar för mitt liv. Då först. Kan jag skapa. Jag har ingen kontroll över andra. Jag har ingen kontroll själv heller oftast. Däremot, vill jag bli mycket bättre på, att ha mer koll på mig själv.

Vågar du se dig? Alla sidor? Och ändå inte döma dig själv. Jag önskar dig det. Av hela mitt hjärta. Ingen är felfri. Alla gör vi misstag vi ångrar. Eller lär oss av. För det är väl ändå det viktiga ? Om någon säger till mig att jag gjort den personen illa, har jag inte rätt att säga nej. Det är mitt ansvar. Jag kan inte göra om. Jag kan välja att göra rätt nästa gång.

Ha det fint!! Kram//Annika

Presentation


Älskar att skriva. Om livet, tacksamhet, glädje och svårigheter. Om barn och barnbarn. Lifvet helt enkelt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards