Alla inlägg den 2 april 2018

Av Annika Fjällström - 2 april 2018 17:42

Hej fina!

Hoppas du hade en fin helg! Jag firar inte påsk, fast jag tycker det ändå är mysigt med längre helgdagar. Det har dessutom som det känns, varit mer sol denna vecka än på hela förra året. Så känns det för mig. Som om den även lyser starkare.

Det har varit en fin helg för mig. Mycket sol och kärlek. Just nu sitter jag ute på kvällskvisten på min balkong. Första kvällen i år. Och första gången i den här lägenheten på våren. Snart har jag bott ett år här. Tiden flyger iväg.

Min son flyttade igår. Till egen lägenhet. Och om ni visste vad lycklig jag är för hans skull!! När han säger att det verkligen är helschysst efter första natten!! Det värmde i hjärtat så jag fick tårar i ögonen.

Sådan är jag. Känslig. Superkänslig. På gott och ont. Det är mycket sällan jag blir förstådd. Det här också med att känna av andra. Och att hitta balansen på vad som är mina känslor och andras. Sådana här dagar, när hela veckan känts omtumlande, är det svårare att känna mitt och andras. Då drar jag mig inåt. Stänger ner mig. Min sårbarhet är större än annars.

Jag har ju berättat i tidigare inlägg, att jag blivit utnyttjad och sviken. Så när det händer stora förändringar som den här helgen, förlorar jag mig själv. Min identitet. Vad vill jag? Vem är jag? Tankar snurrar och jag kan verka osocial. Det blir en liten mur kring mig. Som jag inte är så medveten om.

Sedan kommer tvivel och rädslor. Efter det. Kommer styrka. Kraft. I stora lass. För så är väl förändringar? Skrämmande och spännande på samma gång. Det som kan skrämma mig i min styrka, det är att jag oftast hamnar i flera fölrändringar på en och samma gång. Och så vet jag inte vart jag ska ta vägen riktigt. Med att inte ha kontroll. Med att stå upp för det som är rätt för mig. Vad som känns bra och dåligt inom mig, och lita på det jag känner.

Så trots allt, är allt som det ska! Precis nu. Här och nu. Och det ena leder till det andra. När vi var till Hammarö sydspets idag, kom en så vacker svan. Den var precis på väg upp på isen till mig, när det kom några hundar. Så den vände.

Enligt Solöga i djurens språk, betyder det att jag ska lita på mig själv. Våga vara själv och känna efter vad jag vill. Och att lita på min intuition samt vara kreativ.

Jag önskar dig en fin kväll/ dag! Gör något skoj för dig. Kram// Annika

Presentation


Älskar att skriva. Om livet, tacksamhet, glädje och svårigheter. Om barn och barnbarn. Lifvet helt enkelt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards