Direktlänk till inlägg 29 mars 2018

Lärdom

Av Annika Fjällström - 29 mars 2018 07:52

Hej fina!

Att lära sig. Att hitta mitt innersta. Att våga. Våga veta, inte tro. På att allt är som det ska. Det jag vill och är tänkt att göra. Att veta att det jag ber om kommer ske. Det jag önskar. Så universum jobbar på det. Alla bitar behöver falla på plats. Jag behöver vara i realtid, närvarande för att lyssna och se signalerna. Vägledningen som tar mig till nästa steg.

Trixet är att inte bestämma hur saker ska gå till. Hur jag ska hamna där. Hur det kommer att gå. Där jag är, kan jag välja att lära mig, släppa taget och gå vidare. Att allt är som det ska.

Som nu. Några dagar. Har jag vågat. Jag släppte en massa sorg och besvikelse förra veckan. Det var mindre kul, samtidigt som jag för en gång skull tyckte det var skönt. Och att det som jag gjort. Det som har varit. Har tagit mig hit. Och just nu. Är det det där flytet.

Det flytet finns där. Hela tiden. Egentligen. Det är bara att hjärnan och sinnena kommer i vägen. Egot. Och då kan det negativa lätt komma i vägen. Som varför? Osv. Jag vet nu, av egen erfarenhet, att det har jag slutat med, i jobbiga situationer. Åtminstone på ett negativt sätt. Jag kan mer ställa varför i relation till mig på ett snällare sätt. Vad ska jag lära mig. Vad mår jag bättre av. Hur tar jag mig vidare. Inte varför händer det just mig.

De här sakerna som trillar framför näsan. Så enkelt det är. När inte egot är i vägen. När jag ser tydligt. När jag vågar. Så fortsätta våga. Våga göra mina egna val. Och inte tänka hur det blir. Nu menar jag absolut inte med att vara dum eller låta andra drabbas. Eller ja. Alla drabbas. Jag menar att inte vara otrevlig osv. Nu är jag inte sådan ändå.

Däremot är jag lite snällare än vad som kan vara hälsosamt för mig. Fast det vill jag ju ändå vara. Då får jag ta smällen sedan. Sen så kan nog andra tro bara för att jag inget säger, att de fått som de vill, eller att jag gått på det. Det är bara så, att många gånger är det ingen idé att lägga mer energi på det. Och att ge andra mer än en chans. Det är mitt eget val. Jag kan ju faktiskt säga ifrån också. När det är nog för mig. Då är jag klar. Punkt slut! För då vet jag.

Nu är det påsk. Sedan barnen blev stora firar jag inte den. Så jag önskar dig en fin långledighet om du har ledigt. Annars får jag önska dig en god påsk ändå. Och var rädd om dig där ute. Glöm inte att du är värd det allra bästa. Kram // Annika

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Fjällström - 29 april 2021 09:31


Hej fina! Sitter i solen. Det är kallt ute fast på min balkong är det fantastiskt. Jag sitter med en klump i magen av tacksamhet. Att ha den här möjligheten. Det är inte bara att jag får sitta här. I ett drömboende. Utan att jag fantiserade, eller...

Av Annika Fjällström - 28 april 2021 10:20


Hej fina! Wow! Idag, åtminstone än så länge är det typ vindstilla här i Karlstad! Det är så jag inte riktigt vågar tro på det. Hihi. Jag har vågat. Hitta ut ur en tuff situation. Igen. Det är väl det vi gör. Med livet. Frågan är hur. Varje gån...

Av Annika Fjällström - 22 april 2021 12:13


Hej fina! Hur tänker du? Hur känner du? Ältar du att du önskar något annat? Annat jobb, liv eller relation? Det gör vi alla tror jag. Att jag har hamnat på ett så bra ställe i mitt liv inuti mig, är inte något som bara blivit. Inget någon gett mi...

Av Annika Fjällström - 21 april 2021 10:00

Hej fina! Oj så många år sedan jag skrev. Det har hänt mycket i mitt liv. Jag mår väldigt bra, ganska fri i min gamla smärta. Det ska jag återkomma till såklart. Mitt barnbarn Neo har blivit fem år, den 30 mars! En stor kille som jag antagligen ...

Av Annika Fjällström - 20 april 2021 11:50


Hejsan!Ser att flera är ute på min blogg trots alla år sedan jag skrev. Livet har gått och jag tappade lusten att skriva. Det har nu börjat smyga sig på igen och jag kommer nog dela med mig lite än en gång. Till dess önskar jag dig en fantastisk dag!...

Presentation


Älskar att skriva. Om livet, tacksamhet, glädje och svårigheter. Om barn och barnbarn. Lifvet helt enkelt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards