Direktlänk till inlägg 16 augusti 2017

Tacksamhet

Av Annika Fjällström - 16 augusti 2017 17:18

Hej på er!

Är kvar på Mallorca. Idag är det bara 36 gr typ. Och det har blåst skönt vid havet. Jag har lite svårt att ligga och pressa. Tänkte på det idag. Är det inte lite knasigt ändå? Att steka sig så? Skönt att ligga och vila när det inte är så varmt, nu kanske det är därför. Eller åldern. Haha

Idag har jag varit extra känslig. La ut ett inlägg igår kväll som jac ångrade och tog bort. Kände mig inte redo. Det handlade om mina insikter jag fick igår. Bam!! Rakt in i huvudet! Helt plötsligt fattar jag vad som gör mig så väldigt besviken i skilsmässan. Har inte fått ihop det, då jag ändå inte vill vara gift med någon som inte vill själv. Att jag har känt svek och vet att det finns lögner, det kom upp igår varför jag tagit det så hårt. Om jag vågar någon gång, delar jag med mig.

Jag har aldrig litat så på någon, han var min trygghet. Och sen visar han sig vara någon jag inte känner. Alls. Den biten har jag känt skam för. Har jag levt i en låtsasvärld liksom.

Ok. Det var nog om det. På instagram idag skrev en vän, att jag ska lämna kvar ryggsäcken, och flyga hem fri som en fågel! Då började jag gråta. Det och rakt in i hjärtat. Hon har inte en aning om, vad hon egentligen gav mig med de orden!! Perfekt!!

Så dagen idag började med ångest. Meditation och ändå ångest. Det är inte vanligt nu för tiden. Sen när den släppte. Då kom tårarna. Och de har grott i ögon och hals hela dagen.

Tacksam för att jag gjort den här resan. Den är inte bara en resa för sol och bad. Den var för att komma bort från allt. Vara tyst med mig. Vad allt den innebär får framtiden se an. En nystart vet jag med säkerhet åtminstone. Och det kommer väl fram så småningom.

Vill rikta en varm kram och ett stort tack till er FB vänner som peppat mitt stölletag, och vänner som hört av sig på andra sätt. Jag trodde inte jag fanns. Typ. Och där är ni! Alla fina. Fast det är i etern, värmer det minst lika mycket. Kan inte med ord beskriva.

Att känna sådan här enorm tacksamhet för livet, för mig, min familj och annat. Smått som stort. Det har förvandlat mig. Sådan skön känsla så ni anar inte. Om ni inte själv gjort eller är på en sådan resa!

Tack. Tack livet för att jag får vara här. Tack!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Fjällström - 29 april 2021 09:31


Hej fina! Sitter i solen. Det är kallt ute fast på min balkong är det fantastiskt. Jag sitter med en klump i magen av tacksamhet. Att ha den här möjligheten. Det är inte bara att jag får sitta här. I ett drömboende. Utan att jag fantiserade, eller...

Av Annika Fjällström - 28 april 2021 10:20


Hej fina! Wow! Idag, åtminstone än så länge är det typ vindstilla här i Karlstad! Det är så jag inte riktigt vågar tro på det. Hihi. Jag har vågat. Hitta ut ur en tuff situation. Igen. Det är väl det vi gör. Med livet. Frågan är hur. Varje gån...

Av Annika Fjällström - 22 april 2021 12:13


Hej fina! Hur tänker du? Hur känner du? Ältar du att du önskar något annat? Annat jobb, liv eller relation? Det gör vi alla tror jag. Att jag har hamnat på ett så bra ställe i mitt liv inuti mig, är inte något som bara blivit. Inget någon gett mi...

Av Annika Fjällström - 21 april 2021 10:00

Hej fina! Oj så många år sedan jag skrev. Det har hänt mycket i mitt liv. Jag mår väldigt bra, ganska fri i min gamla smärta. Det ska jag återkomma till såklart. Mitt barnbarn Neo har blivit fem år, den 30 mars! En stor kille som jag antagligen ...

Av Annika Fjällström - 20 april 2021 11:50


Hejsan!Ser att flera är ute på min blogg trots alla år sedan jag skrev. Livet har gått och jag tappade lusten att skriva. Det har nu börjat smyga sig på igen och jag kommer nog dela med mig lite än en gång. Till dess önskar jag dig en fantastisk dag!...

Presentation


Älskar att skriva. Om livet, tacksamhet, glädje och svårigheter. Om barn och barnbarn. Lifvet helt enkelt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards