Direktlänk till inlägg 21 augusti 2018

Pallfall

Av Annika Fjällström - 21 augusti 2018 08:48

Hej fina!

Igår hade jag änglavakt. Du som följt mig vet ju att jag opererat min nacke ett antal gånger. Jag är lite känslig för plötsliga rörelser. Just nu vet jag inte så mycket mer än, hur det gick. Jag skulle fixa lite mysigt inför hösten här hemma. Ställer mig på en vanlig ikeapall som är lite högre. Tar ett litet steg åt sidan. Och där är pallen slut!

Jag ramlar ner i slowmotion. Hinner vända mig någonstans i luften och tar emot mig på min handled. Rev nästan ner både gardinstång och min moccamaster. Hela jag visste att det får bara inte bli ett hårt fall. Så det kändes verkligen som någon höll mig uppe så jag hann vända mig. Lite komiskt är det också. I efterhand. Så jag har ganska ont i handled och axel, nacken såklart.

Efter händelsen så fick jag lov att stanna upp. Och känna efter. Sista tiden har jag varit lite mer ofokuserad än vanligt, och olika saker har hänt. Som är mindre bra för mig. Nu gick det säkert bra, det tråkigaste är om jag måste gå till osteopaten om något halkat snett. Med den ekonomi jag har just nu känns det mindre kul. Jag får ta det då.

Det är mycket, mycket som kommer ikapp mig just nu. Den här veckan känner jag att det lugnat sig och jag har en bättre och starkare känsla i mig. I det röriga som varit i mig i två veckor, har mycket väckts som sitter i mina cellminnen. Saker hjärnan känns klar med, har inte släppts från mina minnen. Detta har förmodligen gjort mig ofokuserad i det jag sysslar med, och olyckor händer. Så jag är tacksam att jag inte bröt mig sönder och samman. Och fick mig att tänka till.

Något har landat igen. Det där när jag vet något som jag ännu inte är klar i vad det är. Det är mer än en sak. Något klickade i mig i helgen bl a, och det är något jag tar in och känner på. Saker kommer till mig och jag börjar mer och mer klara av att leva efter den känslan. I det jag själv inte kan påverka. Ingen idé att planera för mycket och vissa saker inte planera alls.

Jag har även varit i kontakt med min fantastiska överläkare och neurolog på landstinget. Hade frågor om botoxen då de inte sätter riktigt lika som jag haft, även en fråga om den stora nerven occipitalis. Den kommer upp i skallkanten och upp i bakhuvud. När den är i kläm händer det ganska tuffa saker. Han svarade omgående och det var ett förstående och härligt svar. Så lite spännande nu angående min resa till att bli smärtfri.

Nu får du ha en fin dag. Kram/Annika

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Fjällström - 29 april 2021 09:31


Hej fina! Sitter i solen. Det är kallt ute fast på min balkong är det fantastiskt. Jag sitter med en klump i magen av tacksamhet. Att ha den här möjligheten. Det är inte bara att jag får sitta här. I ett drömboende. Utan att jag fantiserade, eller...

Av Annika Fjällström - 28 april 2021 10:20


Hej fina! Wow! Idag, åtminstone än så länge är det typ vindstilla här i Karlstad! Det är så jag inte riktigt vågar tro på det. Hihi. Jag har vågat. Hitta ut ur en tuff situation. Igen. Det är väl det vi gör. Med livet. Frågan är hur. Varje gån...

Av Annika Fjällström - 22 april 2021 12:13


Hej fina! Hur tänker du? Hur känner du? Ältar du att du önskar något annat? Annat jobb, liv eller relation? Det gör vi alla tror jag. Att jag har hamnat på ett så bra ställe i mitt liv inuti mig, är inte något som bara blivit. Inget någon gett mi...

Av Annika Fjällström - 21 april 2021 10:00

Hej fina! Oj så många år sedan jag skrev. Det har hänt mycket i mitt liv. Jag mår väldigt bra, ganska fri i min gamla smärta. Det ska jag återkomma till såklart. Mitt barnbarn Neo har blivit fem år, den 30 mars! En stor kille som jag antagligen ...

Av Annika Fjällström - 20 april 2021 11:50


Hejsan!Ser att flera är ute på min blogg trots alla år sedan jag skrev. Livet har gått och jag tappade lusten att skriva. Det har nu börjat smyga sig på igen och jag kommer nog dela med mig lite än en gång. Till dess önskar jag dig en fantastisk dag!...

Presentation


Älskar att skriva. Om livet, tacksamhet, glädje och svårigheter. Om barn och barnbarn. Lifvet helt enkelt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards