Alla inlägg den 23 augusti 2018

Av Annika Fjällström - 23 augusti 2018 11:58

Hej fina!

Jag har ju den senaste tiden känt av en massa förändringar i livet. En hel del av dem är jobbiga saker, där jag fått träna mycket i att hålla mig uppe. Fast jag vet av erfarenhet att bara tiden få gå, har jag svaren. Rädslan blir mindre.

För en vecka sedan bara vände det angående rädslan. När rädslan släpper har jag mindre ont. Jag kan se klarare. Det jag har gjort för mig själv är att stanna upp mer. När jag föll från pallen, fick jag en tankeställare. Det var ju tur ändå att det gick så bra ändå, fast ont har jag.

Så inatt. Drömmen. Jag är tydligt i bilen i drömmen. Jag ser hur jag kör, och kör av vägen. En filmsnutt. Jag vet inget efter. Så idag, när jag pratade med en person, kom jag helt plötsligt ihåg den. Och fick en känsla som jag får, när drömmar lever kvar som något verkligt. Det var bara att våga känna efter. Så jag vet nog vad det betyder och kan berätta senare. Om känslan.

Jag tränar på att vara i nuet så mycket som går. Jag är ju bara människa och livet infinner sig hela tiden. Och jag ser mer och mer, hur jag inte!! är i nuet så mycket som jag önskar. Det jag lär mig på, är att jag trots allt är så nära mig själv, att jag ser en massa tydliga signaler. Och jag lyssnar på dem. Ju mer jag lyssnat, desto mer klarhet och snabba svar har jag fått. Och det känns ju oerhört kul, det får mig att vilja ännu mer. Viljan att våga känna vad jag känner och inte låta hjärnan/egot ta så stor plats.

Ni vet känslan? När du är i ett tillstånd och du hade precis tänkt ringa den som ringde? Ett enkelt sätt att träna upp sig och bli medveten om, att det funkar, är t ex på en parkering. Att våga känna att det finns en parkering där. Du ska ju tro på det också. Eller när du tänker, typiskt, det kommer alltid en bil mötande precis här jag ska svänga. Samma där !! Där tror du på det så tydligt och varför tror du det händer?
Tänk om du tänker och känner en massa glada och bra tankar istället?

Vi kan hjälpa oss själva så mycket. Det som är i vägen är det vi blivit matade med i livet. Och jantelagen. Vi får inte älska oss själva. Vi är i te värda. Osv. Sedan får vi svar direkt. Andra saker ligger i luften och tiden är inte rätt just då. Ditt tillstånd är kanske inte redo? Vågar du prova att ha gladare tankar? Jag har inte alltid glada tankar, ibland känns saker så svåra, att jag inte kan se skogen för alla träd,,, fast oftast. Orkar jag. Och det. Har förändrat mitt liv. Just nu. Är det spännande.

Våga!! Kram // Annika

Presentation


Älskar att skriva. Om livet, tacksamhet, glädje och svårigheter. Om barn och barnbarn. Lifvet helt enkelt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards