Direktlänk till inlägg 13 augusti 2018

Mörkret

Av Annika Fjällström - 13 augusti 2018 14:32

Hej fina!

Hej och hå vad det går!! Veckan som gått nu har varit mycket konstig för mig. Mentalt har jag haft mindre lätt att få in den där goa känslan jag äntligen hade hittat.

Helt plötsligt gav det sig inte. Jag gjorde mitt bästa. Som jag alltid gör. Jag gjorde en stor ändring. Och det var att inte ge upp!! Jag tillät mig inte vara ett offer heller. Skyllde inget på någon annan. Jag gjorde mitt bästa att inte leta anledningar.

Däremot så vet jag en stor anledning för den kamp jag kämpade och kämpar nu. Smärtan i huvud. I rygg. I samband med medicinska botoxen på landstinget, det var första gången hos dem, så har jag ont igen. Jag har ju vissa funderingar på varför. Och sticken är ju inte satt lika. Fast det jobbigaste, det är att jag kände mig så totalt smärtfri jag kan önska, om jag bortser från nya ryggsmärtan. Innan nya botoxen. Och så blev det så här.

Det. Fick mig till mörkret. Det vet jag. Jag vet däremot inte anledningen varför jag är där. Det kommer jag veta I framtiden. Igår fick jag hjälp med akupunktur med rött ljus. En metod som används främst på hästar, och andra djur. Även på människor. Mycket effektivt.

Så redan igår eftermiddag kände jag att mitt mörka virrvarr var mindre. Idag har jag energi trots att jag har kvar min smärta i occipitalis. Behöver jag lära mig och acceptera att det är ok att den gör ont? Att det inte är katastrof?

Mitt stora lilla ego sitter på min axel och grämer sig. Över att inte våga igen. Vid ansträngning kommer det huvudsmärta från den nerven. Den drar från bakhuvud ner till bäcken. Som om någon skulle dra dig i håret. Så när andra muskler i ryggen krampar. Då drar den mer.

Så idag. Tar jag nya tag. Letar nya vägar i att acceptera där jag är just nu. Och tar det från där. Hela veckan som gick. Hittade jag inte den känslan. Jag känner sorgen av det nu med. Fast oj så tråkigt det är att fastna i det mönstret.

Det jag fick till mig i morgonens meditation. Är att sluta söka. Det kommer till mig. Svaren. Det vet jag ju!! Ändå. Så när det kommer till att ?lösa? smärtproblematiken. Jagar jag. Frenetiskt. Så stilla. Och ro. Så hör jag. Känner jag. Vila i sinne och kropp. Inte få panik. Lättare sagt än gjort. Jag har varit där förr så det tog ner mig. Besvikelsen.

Idag. Just nu när jag skriver. Inser jag att besvikelsen är egot. Som vill så mycket och planerar för mer och bättre. Jag är bra som jag är. Jag längtar väl bara så. Att vara ute socialt. Med jobb. Ha pengar för att göra det jag mår bättre av.

Så släppa taget. Om mörker. Och in med ljuset. När jag släpper in ljuset så händer bra saker. Såklart. Då blir jag vaken för intryck att ta till mig. Mörkret. Det är ju nödvändigt på det vis att jag behöver släppa taget om något och lära mig nåt nytt om mig själv. Att allt ordnar sig. Att det sker av en anledning. Att allt är som det ska.

Ha en fin dag! Kram // Annika

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Fjällström - 29 april 2021 09:31


Hej fina! Sitter i solen. Det är kallt ute fast på min balkong är det fantastiskt. Jag sitter med en klump i magen av tacksamhet. Att ha den här möjligheten. Det är inte bara att jag får sitta här. I ett drömboende. Utan att jag fantiserade, eller...

Av Annika Fjällström - 28 april 2021 10:20


Hej fina! Wow! Idag, åtminstone än så länge är det typ vindstilla här i Karlstad! Det är så jag inte riktigt vågar tro på det. Hihi. Jag har vågat. Hitta ut ur en tuff situation. Igen. Det är väl det vi gör. Med livet. Frågan är hur. Varje gån...

Av Annika Fjällström - 22 april 2021 12:13


Hej fina! Hur tänker du? Hur känner du? Ältar du att du önskar något annat? Annat jobb, liv eller relation? Det gör vi alla tror jag. Att jag har hamnat på ett så bra ställe i mitt liv inuti mig, är inte något som bara blivit. Inget någon gett mi...

Av Annika Fjällström - 21 april 2021 10:00

Hej fina! Oj så många år sedan jag skrev. Det har hänt mycket i mitt liv. Jag mår väldigt bra, ganska fri i min gamla smärta. Det ska jag återkomma till såklart. Mitt barnbarn Neo har blivit fem år, den 30 mars! En stor kille som jag antagligen ...

Av Annika Fjällström - 20 april 2021 11:50


Hejsan!Ser att flera är ute på min blogg trots alla år sedan jag skrev. Livet har gått och jag tappade lusten att skriva. Det har nu börjat smyga sig på igen och jag kommer nog dela med mig lite än en gång. Till dess önskar jag dig en fantastisk dag!...

Presentation


Älskar att skriva. Om livet, tacksamhet, glädje och svårigheter. Om barn och barnbarn. Lifvet helt enkelt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards