Direktlänk till inlägg 25 mars 2018

Våga

Av Annika Fjällström - 25 mars 2018 09:05

Hej fina!

Idag strålar solen igen! Det gör verkligen så mycket för själen. Just nu behöver jag det extra mycket.

Det händer så mycket runt mig som jag inte är van vid. Jag märker än en gång att min stresstolerans är ganska låg. På sådant som ligger och väntar och jag inte kan ta tag i. Jag har även haft ganska tuff huvudvärk i en hel vecka. En som jag inte riktigt känner igen, vilket gör att gamla rädslor kommer tillbaka. Det är lustigt hur rädd jag blir fortfarande. Fast jag har blivit så bra med tankar. Den här rädslan vill jag få fatt i. Och inte låta den få ta över.

När jag kände att jag behövde åka hemifrån på semester. Då bara visste jag. Att det var nåt. Något som skulle fram. Så förutom smärtan så har jag gråtit mycket i perioder den här veckan. Som om det är ett lager till. Med gammal smärta och svek. Hur jag, när jag litat på människor, tagit det steget att verkligen våga lita på, har blivit som mest sviken. Och upptäcker att jag inte tillåtit mig bearbeta det ordentligt. För att överleva har jag varit stark. Samt att jag hade så mycket smärta av min skada och operationer, att det inte ens fanns i mitt inre, att orka. Så jag tyckte väl att det inte var någon stor grej.

Sedan hamnar vi ju i situationer, som gör att saker väcks. Även om det är tufft, är det oerhört befriande samtidigt. Det blir en gråt som är förlösande. Att ge mig själv förlåtelse. För att jag litade på dessa män. Män som utnyttjat mig. Olika män. På olika sätt. Olika typer av övergrepp. De gångerna litade jag inte på min magkänsla. Och nu när jag får den känslan, avskyr jag den. För jag vet inte. Vill inte. Känna så. Får panik.

Såklart så kommer ju rädslan. Vågar jag låta mig älskas? Vågar jag stanna kvar? Vågar jag lita på mig? För jag kan ju inte tänka som förr. Vågar jag lita på andra. Så jo, det vågar jag. Det känner jag. Så det handlar inte om motparter. Det handlar om mig. Och ärligt. Just nu. Vet jag inte hur det funkar.

Jag vill absolut inte låta rädsla styra. Så jag ska hitta min väg. Min styrka. Att våga utan rädsla. Att våga känna utan att den styr. Att jag inte kan veta något om min framtid. Och våga bli sårad om så blir. För livet är livet. Och i mitt liv finns så mycket kärlek, att jag vore en idiot om jag inte tar emot.

Jag är så tacksam för allt jag har. Allt jag vill och orkar lära mig. Jag skulle bara vilja slippa vara såpass ensam i vardagen som jag är. Komma ut mer. Jag tränar på att bli redo för det. Sedan kommer de här bakslagen med huvudvärk som gör att jag backar. Och det gör mig besviken. Samtidigt som jag märker att jac stressar mig och har brått. Jag hinner. Och nu är våren här. Jag kommer ut mer. Och lite, så känner jag äntligen lugnet komma.

Jag hinner. Jag är stark. Jag får. Jag vågar. Och jag duger. För mig. Till mig. Precis som jag är. Att vara mer i nuet igen. Som jag brukar. Och inte hittade denna vecka.

Du vet väl att du är fantastisk. Vad du än gått eller går igenom! Att du kan göra något bra av det du har. Börja med tacksamhet. Tacka. För det du har. Sluta önska för mer. Och tro att det kommer göra dig lycklig. Du är bra som du är. Andas. Slappna av.

Kram // Annika

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Fjällström - 29 april 2021 09:31


Hej fina! Sitter i solen. Det är kallt ute fast på min balkong är det fantastiskt. Jag sitter med en klump i magen av tacksamhet. Att ha den här möjligheten. Det är inte bara att jag får sitta här. I ett drömboende. Utan att jag fantiserade, eller...

Av Annika Fjällström - 28 april 2021 10:20


Hej fina! Wow! Idag, åtminstone än så länge är det typ vindstilla här i Karlstad! Det är så jag inte riktigt vågar tro på det. Hihi. Jag har vågat. Hitta ut ur en tuff situation. Igen. Det är väl det vi gör. Med livet. Frågan är hur. Varje gån...

Av Annika Fjällström - 22 april 2021 12:13


Hej fina! Hur tänker du? Hur känner du? Ältar du att du önskar något annat? Annat jobb, liv eller relation? Det gör vi alla tror jag. Att jag har hamnat på ett så bra ställe i mitt liv inuti mig, är inte något som bara blivit. Inget någon gett mi...

Av Annika Fjällström - 21 april 2021 10:00

Hej fina! Oj så många år sedan jag skrev. Det har hänt mycket i mitt liv. Jag mår väldigt bra, ganska fri i min gamla smärta. Det ska jag återkomma till såklart. Mitt barnbarn Neo har blivit fem år, den 30 mars! En stor kille som jag antagligen ...

Av Annika Fjällström - 20 april 2021 11:50


Hejsan!Ser att flera är ute på min blogg trots alla år sedan jag skrev. Livet har gått och jag tappade lusten att skriva. Det har nu börjat smyga sig på igen och jag kommer nog dela med mig lite än en gång. Till dess önskar jag dig en fantastisk dag!...

Presentation


Älskar att skriva. Om livet, tacksamhet, glädje och svårigheter. Om barn och barnbarn. Lifvet helt enkelt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards