Direktlänk till inlägg 20 november 2018

Utanförsaker

Av Annika Fjällström - 20 november 2018 11:12

Hej fina!

Att vara den jag är. Vem är jag då? Utan jobb. Utan relationer. Utan utanförsaker liksom. Är nere i diket och gräver. Tack och lov för den utveckling jag gör, som gör att jag inte klarar av att dra ner mig i djupet av de mörkaste tankar. Tankar jag haft om att ge upp. Att inte orka. Av den anledningen att jag inte vet vad jag ska göra med mitt liv. Att inte duga och passa in i samhället. I relationer.

Det är värt jobbet att gräva ut skräpet som stör. Nu vet jag ju att det går över. Så mina frågor till mig själv är vem jag är och vad vill jag. Vad är min storhet.

Jag vet att jag vill ge. Det har alltid drivit mig. Att ge av mig. Det jag kan. Och den jag är. Visst blir jag utnyttjad många gånger. Och just nu. Är jag otroligt vilsen i den frågan. Jag känner mig lite tom. Som om något har skett på insidan. Som jag inte vet vad det är än. En stor sorg. En förändring är på gång. Det känns som den är stor samtidigt vet jag inte alls.

Så jag vill träna på att bara flyta med. Bara vara i det. Så kommer det. Istället för att jaga vad det kan vara. Hitta på för att jag ska ha något att ta tag i. Ändra. Så vill livet gärna se ut. Fast nu är det andra tider. Även för er. Märker du nåt? Är du mer otålig? Ena stunden helt säker och nästa vecka som ett splittrat skepp i stormen.

Så. Nu ska jag duga. Precis som jag är. Det är lätt att säga. Det gör vi allihopa. Säger, att jag duger som jag är. Jag har sagt det i hela mitt liv. Hur jag ska leva så, det vet jag inte än. Nu har jag redskap och ska verkligen anamma dem.

Jag har fått till mig att resa. Det vill jag verkligen. Så. Jag får göra det då!! Hur pengarna ska komma in eller hur något alls ska gå till. Det vet jag i te heller. Hahaha. Så detta inlägget blir ett, jag vet ingenting om någonting!!

Med de orden släpper jag taget. Det knyter sig i magen att inte ha kontroll. Nu tar jag den här dagen. Och är nyfiken på, vad som dyker upp.

Kram// Annika

Drygt två år sedan. ??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Fjällström - 29 april 2021 09:31


Hej fina! Sitter i solen. Det är kallt ute fast på min balkong är det fantastiskt. Jag sitter med en klump i magen av tacksamhet. Att ha den här möjligheten. Det är inte bara att jag får sitta här. I ett drömboende. Utan att jag fantiserade, eller...

Av Annika Fjällström - 28 april 2021 10:20


Hej fina! Wow! Idag, åtminstone än så länge är det typ vindstilla här i Karlstad! Det är så jag inte riktigt vågar tro på det. Hihi. Jag har vågat. Hitta ut ur en tuff situation. Igen. Det är väl det vi gör. Med livet. Frågan är hur. Varje gån...

Av Annika Fjällström - 22 april 2021 12:13


Hej fina! Hur tänker du? Hur känner du? Ältar du att du önskar något annat? Annat jobb, liv eller relation? Det gör vi alla tror jag. Att jag har hamnat på ett så bra ställe i mitt liv inuti mig, är inte något som bara blivit. Inget någon gett mi...

Av Annika Fjällström - 21 april 2021 10:00

Hej fina! Oj så många år sedan jag skrev. Det har hänt mycket i mitt liv. Jag mår väldigt bra, ganska fri i min gamla smärta. Det ska jag återkomma till såklart. Mitt barnbarn Neo har blivit fem år, den 30 mars! En stor kille som jag antagligen ...

Av Annika Fjällström - 20 april 2021 11:50


Hejsan!Ser att flera är ute på min blogg trots alla år sedan jag skrev. Livet har gått och jag tappade lusten att skriva. Det har nu börjat smyga sig på igen och jag kommer nog dela med mig lite än en gång. Till dess önskar jag dig en fantastisk dag!...

Presentation


Älskar att skriva. Om livet, tacksamhet, glädje och svårigheter. Om barn och barnbarn. Lifvet helt enkelt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards