Direktlänk till inlägg 10 december 2018

Jag

Av Annika Fjällström - 10 december 2018 12:29

Hej

Jag. Vem är jag. Vad vill jag. Och vad kan jag göra för mig. Hur löser jag de saker som oväntat dyker upp i livet nu, som är mindre bra. Nu när jag inte längre är i mitt huvud och tänker att jag borde göra på ett sätt, så som samhället säger. Som vi blir upplärd med. Eller hur skulle min terapeut ha bollat med mig. Lena. Som hjälpte mig bli ganska av med min PTSD. ( posttraumatisk stresssyndrom)

Jag. Får göra som min själ känner. Jag. Måste inte följa normen om hur jag bör tackla problemet. I den riktningen ser man redan framåt och förutsätter att problemen ökar. Ett typ av ajabaja.

Jag går inåt. Andas. Tar fram min kärlek. Den storhet av tillväxt jag kan lita på. Som är jag. Som inte påverkas av andras åsikter. Det är mitt liv. Jag ansvarar för det. Och även om min händelse är mindre kul. Är det bara nu vi vet. Om framtiden vet jag inte. Så. Jag går inåt. Förut skulle jag varit osäker. Ringt en vän. Kan jag välja det här? Fråga om lov typ. Viktigt att höra någon annans åsikt. På grund av att jag varit så blåögd.

Eller? Jag kanske bara inte följde min själ. Jag kände. Och slog bort. Så var det nu med. Jag tänkte först göra på ett sätt. Fast sedan kändes det beslut jag tog rätt. Så. Det är något jag kan lära här. Att stå upp i mer än min fulla längd. Att känna vad som är rätt för mig. Inte hur jag borde göra. Inte hur någon annan skulle tycka åt varken det ena eller andra. Inte vara rädd och tro att det upprepas. Känslan är att det absolut inte händer mig igen. Jag vet det.

Så jag. Jag växer. Jag lär mig. Och jag vet när det lägger sig. Att jag valde min egen väg. Och att jag kommer fortsätta göra det.

Kram // Annika

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Fjällström - 29 april 2021 09:31


Hej fina! Sitter i solen. Det är kallt ute fast på min balkong är det fantastiskt. Jag sitter med en klump i magen av tacksamhet. Att ha den här möjligheten. Det är inte bara att jag får sitta här. I ett drömboende. Utan att jag fantiserade, eller...

Av Annika Fjällström - 28 april 2021 10:20


Hej fina! Wow! Idag, åtminstone än så länge är det typ vindstilla här i Karlstad! Det är så jag inte riktigt vågar tro på det. Hihi. Jag har vågat. Hitta ut ur en tuff situation. Igen. Det är väl det vi gör. Med livet. Frågan är hur. Varje gån...

Av Annika Fjällström - 22 april 2021 12:13


Hej fina! Hur tänker du? Hur känner du? Ältar du att du önskar något annat? Annat jobb, liv eller relation? Det gör vi alla tror jag. Att jag har hamnat på ett så bra ställe i mitt liv inuti mig, är inte något som bara blivit. Inget någon gett mi...

Av Annika Fjällström - 21 april 2021 10:00

Hej fina! Oj så många år sedan jag skrev. Det har hänt mycket i mitt liv. Jag mår väldigt bra, ganska fri i min gamla smärta. Det ska jag återkomma till såklart. Mitt barnbarn Neo har blivit fem år, den 30 mars! En stor kille som jag antagligen ...

Av Annika Fjällström - 20 april 2021 11:50


Hejsan!Ser att flera är ute på min blogg trots alla år sedan jag skrev. Livet har gått och jag tappade lusten att skriva. Det har nu börjat smyga sig på igen och jag kommer nog dela med mig lite än en gång. Till dess önskar jag dig en fantastisk dag!...

Presentation


Älskar att skriva. Om livet, tacksamhet, glädje och svårigheter. Om barn och barnbarn. Lifvet helt enkelt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards