Direktlänk till inlägg 14 oktober 2018

Vimsigt

Av Annika Fjällström - 14 oktober 2018 18:25

Hej fina!

Vilsen är bara förnamnet. Alla känslor på en och samma gång. Min egen styrka VS att tappa självkänsla. Något förvirrande är den här dagen. Tänk hur olika alla dagar är. Och det kan vara i allt från en timma till dagar.

I fredags var jag stark. Lycklig. Oövervinnerlig. Jag var jag. Den jag kan vara. Bara sådär. Idag. Vaknar jag. Med sorg och ledsenhet i hjärtat. Det ska väl ut. Min hjärna vill gärna leta orsaker. Som att jag skulle vilja ha en plan för vår kärlek i framtiden. För min framtida friskhet. Att slippa åka gunga mellan bra och skitdåliga dagar. Nu med facit i hand, har jag ju inte så ofta skitdagar. De finns fast de glesas ut. Psykiskt.

Så. Jag har gråtit. Mest hela dagen. Förtvivlans gråt. Den som skär i själen. Förmodligen ligger beslut och väntar på att tas. Åt något håll. Vad vill jag. Egentligen. Med Lifvet.

Jag tog ju på mig att testa vara hundvakt. Det var inte min grej. Upptäckte jag. Det blir denna vecka också. Det väckte en massa skräp tror jag. Jag hamnade i stillhet och mina känslor och tankar kom ikapp. Och igår. Var vi upp i en takvåning. Och känslan. Att vara i en så fin lgh. En bostadsrätt. Det kändes mer som inte en lgh. Fast min starka känsla. Var mer min längtan efter att vara sambo och inte särbo.

Jag är trött idag. Och har varit i höst. Väldigt trött. Mentalt och fysiskt. Jag vet inte hur jag ska gå vidare. I något. Vad är bäst för mig? För att läka. I lugn och ro. För just nu. Längtar jag efter att bara få vara. Nära familj. Min och min pojkväns. Och bara släppa taget om min kamp. Jag vill inte kämpa så här mer.

Så du som följer mig. Jag ger upp jag med. Jag tillåter mig det. Ibland. Korta stunder. Idag kom alldeles tokiga tankar i det. Då sträckte jag ut en hand. Det hjälper. Så nu är jag helt slut. I morgon. Är en ny dag. Jag har gjort så gott jag kan idag. Snart kommer vovven.

Ha det fint. Kram// Annika

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Fjällström - 29 april 2021 09:31


Hej fina! Sitter i solen. Det är kallt ute fast på min balkong är det fantastiskt. Jag sitter med en klump i magen av tacksamhet. Att ha den här möjligheten. Det är inte bara att jag får sitta här. I ett drömboende. Utan att jag fantiserade, eller...

Av Annika Fjällström - 28 april 2021 10:20


Hej fina! Wow! Idag, åtminstone än så länge är det typ vindstilla här i Karlstad! Det är så jag inte riktigt vågar tro på det. Hihi. Jag har vågat. Hitta ut ur en tuff situation. Igen. Det är väl det vi gör. Med livet. Frågan är hur. Varje gån...

Av Annika Fjällström - 22 april 2021 12:13


Hej fina! Hur tänker du? Hur känner du? Ältar du att du önskar något annat? Annat jobb, liv eller relation? Det gör vi alla tror jag. Att jag har hamnat på ett så bra ställe i mitt liv inuti mig, är inte något som bara blivit. Inget någon gett mi...

Av Annika Fjällström - 21 april 2021 10:00

Hej fina! Oj så många år sedan jag skrev. Det har hänt mycket i mitt liv. Jag mår väldigt bra, ganska fri i min gamla smärta. Det ska jag återkomma till såklart. Mitt barnbarn Neo har blivit fem år, den 30 mars! En stor kille som jag antagligen ...

Av Annika Fjällström - 20 april 2021 11:50


Hejsan!Ser att flera är ute på min blogg trots alla år sedan jag skrev. Livet har gått och jag tappade lusten att skriva. Det har nu börjat smyga sig på igen och jag kommer nog dela med mig lite än en gång. Till dess önskar jag dig en fantastisk dag!...

Presentation


Älskar att skriva. Om livet, tacksamhet, glädje och svårigheter. Om barn och barnbarn. Lifvet helt enkelt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards