Direktlänk till inlägg 3 oktober 2018

Kämpamässigt

Av Annika Fjällström - 3 oktober 2018 15:21

Hej fina!

Vad händer i mitt liv. Och med mig. Jag har inte något att berätta. Eller så kommer det nu när jag skriver.

Jag har precis varit på min andra behandling på landstinget, för medicinsk botox mot migrän. Jag har haft kontakt med min läkare brevledes och vi skulle prova sätta sprutorna annorlunda lite nu. Så vi var överens. Jag var lite orolig, läs livrädd, för dagens grej. Fick verkligen sådan nervsmärta sist, som sedan kom och gick i 7 veckor. Ingen rehab och inga promenader. Nu har jag kunnat promenera fast mina dagar har varit, att ena dagen känt mig smärtfri. Till att vakna halv fyra och ha värsta smärtan.

Jag tror att det är något som händer när jag ligger ned. Och såklart är det ju vissa saker jag belastar mig med som påverkar. Det vet jag oftast nu vad det är. I vilket fall, har ju vardagen funkat och jag har gjort mitt bästa att vara som vanligt. Det är ju bak i skallen, psyket, som varit mer påverkat. Min rädsla att inte bli bra, har gjort sig väldigt påmind. Fast jag jobbar med det, får jag inte bort det själv ur systemet. De dagar jag är riktigt bra. Då märker jag. Hur nere och rädd jag är egentligen, de dagar som är sämre. Det vill jag aktivt ändra på. För jag blir ju än sämre då.

Sedan händer det ju en hel del fantastiska saker i mitt liv och i min själ. Så mycket skräp som jag lyckas göra mig av med, som påverkat mig i så många år. Hur jag känner mig och hur jag reagerar på situationer. Det är lite läskigt, att verkligen inte gå igång på saker, som jag förut reagerat på. Vem är jag? Tänker jag då. Haha. Det är bra. Både kul och spännande.

Kärleken till min pojkvän har växt sig starkare nu i några veckor. Såpass starkt att jag hade helst velat ha mer vardag tillsammans. Nu funkar tyvärr inte det då vi bor 6 mil från varandra. Visst. Jag är hemma om dagarna. Du kanske tycker jag kan vara det där. Det är inte så bara. Jag vet att jag inte är en gäst, samtidigt är det inte mitt hem och mina grejer. Kan ju inte bara fixa och dola som jag vill och har lust till, när det inte är mitt. Jag gillar att hålla igång så mycket jag orkar.

Sedan bor han ute på vischan. Jag har vant mig vid stadsliv. Älskar skog och vatten. Samtidigt när jag inte har ett socialt liv med jobb och vänner. Så får jag ju lite spunk av att bara sitta där dag ut och in. Några dagar extra går jättebra. Han kommer ju hem på kvällen.

Det jag menar med vardagsliv är mera känslan att inte behöva planera för att ses. Att finnas i samma byggnad. Sova och vakna ihop. Planera för mat och annat. I lugn och ro liksom. Bara vara känslan. Längtar enormt mycket efter det. Så mycket att jag blir ledsen i magen. Och får lov att påminna mig och vara tacksam över. Att vi har vår kärlek åtminstone.

Nu måste jag sluta. Känner mig trött nu av botoxen. Kram på dig och ha bästa dagen// Annika

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Fjällström - 29 april 2021 09:31


Hej fina! Sitter i solen. Det är kallt ute fast på min balkong är det fantastiskt. Jag sitter med en klump i magen av tacksamhet. Att ha den här möjligheten. Det är inte bara att jag får sitta här. I ett drömboende. Utan att jag fantiserade, eller...

Av Annika Fjällström - 28 april 2021 10:20


Hej fina! Wow! Idag, åtminstone än så länge är det typ vindstilla här i Karlstad! Det är så jag inte riktigt vågar tro på det. Hihi. Jag har vågat. Hitta ut ur en tuff situation. Igen. Det är väl det vi gör. Med livet. Frågan är hur. Varje gån...

Av Annika Fjällström - 22 april 2021 12:13


Hej fina! Hur tänker du? Hur känner du? Ältar du att du önskar något annat? Annat jobb, liv eller relation? Det gör vi alla tror jag. Att jag har hamnat på ett så bra ställe i mitt liv inuti mig, är inte något som bara blivit. Inget någon gett mi...

Av Annika Fjällström - 21 april 2021 10:00

Hej fina! Oj så många år sedan jag skrev. Det har hänt mycket i mitt liv. Jag mår väldigt bra, ganska fri i min gamla smärta. Det ska jag återkomma till såklart. Mitt barnbarn Neo har blivit fem år, den 30 mars! En stor kille som jag antagligen ...

Av Annika Fjällström - 20 april 2021 11:50


Hejsan!Ser att flera är ute på min blogg trots alla år sedan jag skrev. Livet har gått och jag tappade lusten att skriva. Det har nu börjat smyga sig på igen och jag kommer nog dela med mig lite än en gång. Till dess önskar jag dig en fantastisk dag!...

Presentation


Älskar att skriva. Om livet, tacksamhet, glädje och svårigheter. Om barn och barnbarn. Lifvet helt enkelt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards