Alla inlägg den 27 september 2018

Av Annika Fjällström - 27 september 2018 08:41

Hej fina!

Jag lär mig sakta och säkert, mer och mer. Att vara nöjd med vad jag har och vart jag är. Visst har jag och kommer ha stunder, med alla känslor i livet. Jag om någon. De är så otroligt viktiga. Dessa känslor. Det är de som talar om för mig. Hur jag mår. Vad jag tänker. Om jag vågar se vad jag tänker. Då först kan jag ändra.

I måndags var det en sån dag, där jag var så ledsen och jag visste vad det var. Många gånger vet jag inte. Nu visste jag. Efteråt kände jag en lättnad. Och den har hållit sig. Och det är torsdag idag! Tjohooo!!
Här vill jag vara ofta. I denna lätthet.

Det är ju där vi bör vara. I lätthet. Livet ska vara lätt. Visst med utmaningar och allt det innebär. Och att ta sig igenom. Fast den här myten att vi måste jobba hårt och stressa och slita så ont, med kropp och själ. Då motarbetar vi oss och det vi vill i livet.

Jag har haft en dröm. Häromdagen kom frågan. Och jag sa ja. Det var en bit av min dröm!! Igår kom en massa bilder och idéer upp i skallen. Jag har inte känt inspiration för mig och vad jag vill, på många många år. Nu könet jag mig glad. Pirrig. Kanske det blir så ändå ? Att våga ta ett steg. Som sedan leder till nästa. Och att ha tålamodet att inte skynda sig. Utan att allt faller på plats. I tillit.

Nu vågar jag än mer, ha tillit. Jag pratar inte så mycket om det. Jag har det i mig. Det förändrar mig. Och denna vecka. Märker jag en stor förändring inom mig.

En sak som släppt otroligt mycket är rädsla. Min osteopat kunde hjälpa mig med låsningar i nacken. Han är fantastisk. Jag har nog gått hela sensommaren med dessa och haft så ont. Och fly och fäkta slår till. Och får mig rädd. Så vänder denna smärta, och allt annat följer med.

Och en annan sak som jag äntligen kom att acceptera. Gjorde mig lugn. Och trygg. För jag behöver känna så. Lugn och ro. Trygghet. Och nu vill jag inte tappa bort mig igen. Det räcker om jag har den själv. Inifrån. Det vi ofta söker utåt. Det kan vi ge oss själva. Och när vi ger oss kärlek och trygghet i oss själva. Respekt och mod. Värde. Då först. Är vi starka. Och kan ta motgångar. Det är inte detsamma som när man stänger sv känslor för att orka. Nej. Det här är efter. När du tagit dig igenom.

Se ditt värde ensam. Se din styrka. När det känns som du är helt ensam. Oälskad. Älska dig själv. Det är det enda du behöver just då. För att vara stark. Och det du gjort som du ångrar. Det gjorde du för det kändes säkert rätt då. Hur många gånger har jac känt så? Och tagit mig igenom. Än starkare. Jag väljer att växa av mina motgångar. Vad väljer du?

Ha en fantastisk dag! Gläd någon okänd med en komplimang. Att överraska någon, så fin du är i håret, t ex. Och se glädjen. Det gör i alla fall min dag!

Kram // Annika

Att få känna denna kärlek och ren glädje. Det är livet

Presentation


Älskar att skriva. Om livet, tacksamhet, glädje och svårigheter. Om barn och barnbarn. Lifvet helt enkelt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards