Alla inlägg den 5 september 2018

Av Annika Fjällström - 5 september 2018 21:06

Hej fina!!

Det snurrar fort nu. Jag känner djupa förändringar inom mig. I tysthet inuti. Sådant som är svårt att sätta ord på. Förändringar sker i det yttre samtidigt. Saker jag tar till mig. Förändrar. Gör bättre.

Jag är även superkänslig för andras energier. Att komma ihåg att känna in mina och inte ta på mig andras är just nu ett heltidsjobb. Att inte lägga värde i vad andra känner och tycker om mig är också något jag kommer djupare i. Att andra får må och ta ansvar för sitt. Och hur jag reagerar är mitt.

Lyssnade på Carolinas webinar, där vi gör en trumresa tillsammans live, i den landar starka saker. Insikter. Rensar. Tar bort det jag inte behöver längre. Konsten blir nu att släppa det i verkliga livet. Jag har gjort det förut så jag vet att jag kan. Gamla sår som rivits upp nyligen, där jag tappat bort mig, fick jag svar på i meditationen. Att komma ihåg vad som triggar. För så är det. Vi triggas av gamla sår.

Vad har du för gamla sår? Vågar du stå för din reaktion när någon omedvetet petar i såret? Vågar du växa i dina reaktioner? Att utvecklas. Jag är kanske den knäppaste för jag vill verkligen hitta det bästa i mig. Utan jobbiga situationer går det väl knappt. Jag har väldigt mycket sår i mig. Sådant jag skapat. Sådant jag varit med om. Mina rädslor som växte med åren gjorde att jag blev mer i mitt ego.

Att ta beslut från egot, hjärnan. Utan att koppla in känslorna. Det har lett mig på en lång och krokig väg, tunga uppförsbackar. Nu vill jag inte göra det längre. Mer och mer. Lär jag mig lyssna på signalerna. Och gissa om jag känner ren panik ibland. Just nu. Behöver jag andas. För saker har förändrats. Rejält. Jag vet inte allt än. För jag har bara fått den första biten. Och att inte veta vart nästa är eller när. Eller vad det leder till. Är spännande. Och väldigt skrämmande. Jag vill gärna ha kontroll.

Så nu slänger jag mig ut. På riktigt.
Kram// Annika

Presentation


Älskar att skriva. Om livet, tacksamhet, glädje och svårigheter. Om barn och barnbarn. Lifvet helt enkelt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards