Direktlänk till inlägg 20 juni 2018

Lyssna

Av Annika Fjällström - 20 juni 2018 08:21

Hej fina!

Att bli sedd. För den du vet eller känner att du är. Det är en hög önskan för mig. Vi alla, ser ju andra oftast utifrån vem och hur vi mår själva. Vad vi har för erfarenheter. Har vi inte blivit medvetna om att vi bär på gammalt bagage. Då ta vi det med i ryggsäcken. Som bara blir tyngre.

Är du inte intresserad att utvecklas. Då kommer du dra till dig samma typ av människor. Situationer. Jag älskar verkligen att inte göra som jag alltid har gjort. Det funkar. Och jag gör ju inte något annorlunda som inte känns bra. Jag vågar bara bryta mitt gamla mönster. Min största bov har varit ?reaktion?. Att direkt reagera i försvar.

Så kom jag in som tur är, i det här lärandet. Där jag får vara jag. Utveckla mig själv. Ha bra verktyg. Stöttning av andra som vill hitta till ett närmare jag. Och jag har alltid vetat, att jag är snäll och kärleksfull. Den som väljer att ha mig i sitt liv, och som respekterar och vågar vara öppen tillbaka. Den får allt av mig. Det finns några få.

Att våga säga när något inte känns bra, fast inte hela tiden. Att orka stanna upp och känna efter om det är jag som har reagerat på något gammalt, eller är det här något jag bör ta upp. För att få svar. Den balansen är inte alltid så lätt.

Ibland. Då vill jag bara gömma mig här. I min lilla fina lgh. Inte utsätta mig för livet. Sedan när jag hämtat upp mig, tankat själen. Då är jag redo igen. Just nu befinner jag mig i en hämta kraft period. Det finns lite mycket jag går igenom, dels händer det mycket i livet, dels hamnar jag ju då, i situationer som kan vara utmanande. Livet liksom.

Från att bara vara hemma. Att mest ta sig igenom dagen för att överleva och hitta något sätt att bli frisk. När all tid går åt till det. Från att vara med i livet. Jag blir så trött i kropp och själ, och lycklig. Lycklig att orka leva. Det behöver inte vara så stort. Bara det att umgås med andra några timmar. Det är underbart. Tröttheten jag får efter. Den är verkligen värd allt.

Sedan har jag verkligen fått uppleva hur mycket smärtan ökar vid inre spänning. Jag har förstått. Du vet. Sådär man förstår. Men inte vet. Nu vet jag. Jag var så väldigt bra. Så kom livet och knackade på. Hur klarar du det här Annika,,, jag klarade mig bra. Förutom. Smärtan. Å andra sidan. Är jag varken rädd eller ledsen för att jag fick smärta. För jag vet. Att jag ska ta hand om mig. Lite bättre. Och lyssna inåt. Än mer. Det går över. Det gäller bara att inte stanna i negativa känslor och tankar.

Så nu inför midsommar. Tankar jag. Och har tagit några beslut. Som jag står för. Och jag vill verkligen inte svika mig själv igen. Varje sak jag går igenom som ger mig något jobbigt. Ger mig tusenfalt tillbaka i min egen styrka. Någon har suttit och knackat mig på axeln. Och jag har inte lyssnat. Så då blir det ju så här. Så lyssna. Mer. På mig. Vad känner jag. Egentligen. Vad gör jag för val.

Hoppas du orkar lyssna. På dig. Ha en fin midsommar. Kram// Annika

Mina älskade barn ( ungdomar )

Underbara barnbarnet Neo. Den kärleken. Rakt in i själen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Fjällström - 29 april 2021 09:31


Hej fina! Sitter i solen. Det är kallt ute fast på min balkong är det fantastiskt. Jag sitter med en klump i magen av tacksamhet. Att ha den här möjligheten. Det är inte bara att jag får sitta här. I ett drömboende. Utan att jag fantiserade, eller...

Av Annika Fjällström - 28 april 2021 10:20


Hej fina! Wow! Idag, åtminstone än så länge är det typ vindstilla här i Karlstad! Det är så jag inte riktigt vågar tro på det. Hihi. Jag har vågat. Hitta ut ur en tuff situation. Igen. Det är väl det vi gör. Med livet. Frågan är hur. Varje gån...

Av Annika Fjällström - 22 april 2021 12:13


Hej fina! Hur tänker du? Hur känner du? Ältar du att du önskar något annat? Annat jobb, liv eller relation? Det gör vi alla tror jag. Att jag har hamnat på ett så bra ställe i mitt liv inuti mig, är inte något som bara blivit. Inget någon gett mi...

Av Annika Fjällström - 21 april 2021 10:00

Hej fina! Oj så många år sedan jag skrev. Det har hänt mycket i mitt liv. Jag mår väldigt bra, ganska fri i min gamla smärta. Det ska jag återkomma till såklart. Mitt barnbarn Neo har blivit fem år, den 30 mars! En stor kille som jag antagligen ...

Av Annika Fjällström - 20 april 2021 11:50


Hejsan!Ser att flera är ute på min blogg trots alla år sedan jag skrev. Livet har gått och jag tappade lusten att skriva. Det har nu börjat smyga sig på igen och jag kommer nog dela med mig lite än en gång. Till dess önskar jag dig en fantastisk dag!...

Presentation


Älskar att skriva. Om livet, tacksamhet, glädje och svårigheter. Om barn och barnbarn. Lifvet helt enkelt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards