Alla inlägg den 16 maj 2018

Av Annika Fjällström - 16 maj 2018 07:41

Hej fina!

Det här med tankar. Att våga och vara medveten så jag tar mig ur tankar, som ändå inte gör någon nytta. Att ändra. Det är mycket träning. För varje gång något större händer märker jag extra tydligt effekten på mig. Mitt lugn. Ingen oro. Att jag känner mig konstig lite, för att jag inte känner som jag gjort. Hihi.

Igår t e x. Väntade jag på ett viktigt samtal från en överläkare på Centralsjukhuset här i Karlstad. Gällande om jag blir godkänd för medicinsk botox eller inte. Fick en kvällstid. Det stod att tiden var ca och att man får räkna med en halvtimme före och efter. Jag väntade. Och nästan faktiskt , letade efter min spänning. Jag var mest nyfiken?

Sedan när det gått en timma och han inte ringt. Och även under tiden. Kom tankar. Smygandes. Nej. Nu ringer han inte. Och så fort jag tänkte så. Kände jag att det var onödigt. Jag kände ingen irritation eller oro. Ingen stress. Så några gånger till, fick jag vända bort tanken. Och säga till mig själv, att då löser vi det sen i så fall. Thats it. Så underbart att inte gå igång. Och vilken konstig känsla, att tanken var där utan den vanliga känslan. Ren rutin liksom!!

Underbart att ha den erfarenheten. För jag kan säga att min erfarenhet av andra läkare, inte alltid varit så positiv. Lite korta ( mycket) i tonen. Lite av att jag får skylla mig själv, som satt mig i min sits. Idag med bättre tankar och när jag är friskare, kan jag tänka att de inte har vetat och vågat hjälpa mig. Fel förstås ändå. Fast bättre förståelse. Än att vara besviken.

Så min läkare, var hur trevlig som helst. Vi hade ett bra samtal. Han t o m bad om ursäkt att jag hade fått lägga ut så mycket pengar själv. Missförstånd mellan min husläkare, som är fantastisk, och neurologen. Remissen blev inte nog tydlig att jag lider av kronisk migrän. Det blev lite mer om mina nackproblem.

Inget ont utan något gott. Jag har haft så bra hjälp att jag inte orkar bry mig i de sparpengarna. Det gjorde väl dessutom att jag kanske slapp testa förebyggande mediciner, vilket inte har funkat förr. Som gjorde mig oklar, dålig och i panik. Och bidrog till mitt beslut att operera mig i Tyskland.

Så det blev ett ja!!! Jag är så lycklig och tacksam. Vi gör en testperiod. Så får vi se sedan vad som händer. Ett steg i taget.

Så att orka få med känslan när jag ändrar tanken. Det blir ett helt annat flöde. I mig. I mitt liv. I min egen känsla. Så jag vågar än mer. Jag vet mer mitt eget värde. Så det är spännande. Att se vart det tar mig. Så nu vilar jag i den här känslan idag. Och väntar in mitt nästa steg.

Presentation


Älskar att skriva. Om livet, tacksamhet, glädje och svårigheter. Om barn och barnbarn. Lifvet helt enkelt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards