Alla inlägg den 3 maj 2018

Av Annika Fjällström - 3 maj 2018 10:18

Hej fina!

Jag följer en kvinna som jag nämnt tidigare, Anita Moorjani. Hon som dog i 30 timmar, på riktigt och sen vaknade upp. Anita hade cancer i fyra år, sedan lade organen ned, så hon dog. När hon sedan vaknade upp, kunde hon återberätta allt vad hennes dr sagt, tio meter längre bort i korridoren. Hon kunde se sin bror sitta på flyget från Hongkong. Och allt annat.

Jag är så stärkt och lugn av hennes berättelse. När det gått 2 eller 4 veckor, var hon helt frisk. Hennes upplevelse är ju inget hon tror. Det är ju sant. Hennes rädsla för allt i livet, bl a, gjorde henne sjuk. När hon vaknade, visste hon en massa saker. Och hon valde att inte dö i ett läge, ett mellanrum, utan hon valde att komma tillbaka och dela sin historia.

Hon lägger ut små tänkvärda texter på instagram. Och på fb delar hon med sig live också. En sak som gick rakt in idag, var att hon skrev att smärta aldrig kommer utan en gåva. Något bra. Så känner jag. Väldigt smärtsamt ibland att gå igenom både fysisk och psykisk smärta. Att våga ha smärta. Att stanna upp.

Yogagirl, en tjej som blivit känd för sin härliga inställning till yoga och annat i livet. Hon fann yoga och meditation när hon var tonåring, hon hade det jobbigt, och det förändrade livet. Hon har anlitat den naprapat i Stockholm som jag skulle vilja gå till. Han har så mycket spännande tänk runt hur kroppen funkar och att våga röra sig. I 8 dagar och många timmar varje dag, lärde han ut. Hon berättar senare i sin pod, hur han tänker runt smärta. Vad han lärt sig då han haft stora problem med en axel och hittat ut ur det. Han har också varit opererad. Den poden fick mig verkligen att tänka till. Och att våga.

Så jag är tacksam. Att det finns internet. Och att dessa människor går ut offentligt med sina erfarenheter. Nu för tiden ska man nästan skäms för att man är på insta eller fb. Det känner inte jag. För mig har det hela vägen dit jag kommit idag, varit nästan den enda hjälp jag haft att ta mig vidare. Med olika kontakter. Och just att hitta andra samt det jag får till mig vid rätt tidpunkt i livet.

Jag har ju tyvärr inte fått gehör sådär väldigt bra inom sjukvården. Så jag är verkligen tacksam. Ett enormt tack till Jonas Parandian, på insta, naprapatjonas. Rachel Braathen, yogagirl. Anita Moorjani som skrev boken, Döden gav mig livet.
För ännu ett nytt uppvaknande i mitt jobb att bli så stark och frisk som just jag kan bli.

Ha en fantastisk dag! Le mot någon du möter. Bara för att. Kram// Annika

[Bild]

Presentation


Älskar att skriva. Om livet, tacksamhet, glädje och svårigheter. Om barn och barnbarn. Lifvet helt enkelt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards