Direktlänk till inlägg 22 mars 2018

Landar

Av Annika Fjällström - 22 mars 2018 08:20

Hej fina!

Nu har jag kommit hem. Jag kom till Sverige i söndags, fast följde med min kille hem direkt. Inatt har jag sovit hemma. Som en bebis. Hårt och gott. I nio timmar. Mindre lätt att ta sig ur sängen bara, haha. Jisses. Det behövdes. Även om vi vilade mycket på semestern, sov jag inte bra i den hårda sängen. På rygg utan kudde blev det. För att nacken inte skulle krampa.

Oturligt fick jag världens smärtanfall i måndags. Det tog hårt på psyket denna gång. När jag kände att jag ville iväg på resa. Det var en speciell känsla som jag brukar få. Saker händer inuti mig. Och ibland vet jag inte vad eller vad jag ska göra med allt.

Känner att jag fått landa i något nu. Det där lugnet och en säkerhet. En inre trygghet med mig själv. Som jag ibland förlorar. Som jag känner just nu i min styrka, skulle jag kunna gå iväg och söka jobb. Det är orealistiskt då jag kommer förlora för mycket pengar på att inte kroppen är redo än. Det är så synd, att jag inte kan få rehab på Teneriffa. I värmen. Så kände jag minimal smärta. Och kroppen har börjat svara på lite träning. Jag har vågat använda lite vikt i vissa övningar och det har inte blivit för illa.

Jag har tyvärr fått problem med mitt bäcken/ ben nu också. Haft sedan jul och det vill inte släppa. Jag jobbar på det och hoppas att det är styrka som fattas. Önskar sv hela mitt hjärta jag hade ekonomi att åka till Stockholm till en kille som jag är säker kan hjälpa mig hitta rätt i min sneda kropp. Är det något jag lärt mig, så är det, att där det gör ont, det är inte där felet är.

Det händer mycket runt mig i mitt liv. Jag känner en massa inuti. Och att inte få ut min kreativitet gör mig tokig!!! Målandet börjar mer och mer pocka på. Fast jag vet inte med vad än. Och min lgh är lite liten. Jag vill ha yta så jag kan få ha mina grejer framme. Så något är på gång. Och jag är sugen på billigare lgh. Har dock inte beslutat det än. Så det väntar jag på, att den biten med faller på plats.


Ja livet är ett pussel. Att få bitarna att passa. Ibland tar man fel bit. Fast den är egentligen inte så fel. Den får oss oftast till rätt. Och ibland är det bara en omväg. Så tänk snälla tankar om dig. Du är värd det bästa. Och våga lyssna på det lilla inom dig. Det som viskar. Och det som vi ofta viftar bort. Det kan vara den lilla impulsen som förändrar resten av ditt liv.

Ha en fantastisk dag! Kram// Annika

Våga drömma

 
 
Tezz på S/Y Andromeda

Tezz på S/Y Andromeda

24 mars 2018 08:41

Vilken härlig bild från flyget med molnen! Hoppas du mår bättre nu.
Ha en fin lördag!
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Annika Fjällström

24 mars 2018 08:48

Hej!

Tack! Ja solnedgång over molnen. Mår bättre tack!!
Hoppas du med mår bra. Kram//Annika

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Fjällström - 29 april 2021 09:31


Hej fina! Sitter i solen. Det är kallt ute fast på min balkong är det fantastiskt. Jag sitter med en klump i magen av tacksamhet. Att ha den här möjligheten. Det är inte bara att jag får sitta här. I ett drömboende. Utan att jag fantiserade, eller...

Av Annika Fjällström - 28 april 2021 10:20


Hej fina! Wow! Idag, åtminstone än så länge är det typ vindstilla här i Karlstad! Det är så jag inte riktigt vågar tro på det. Hihi. Jag har vågat. Hitta ut ur en tuff situation. Igen. Det är väl det vi gör. Med livet. Frågan är hur. Varje gån...

Av Annika Fjällström - 22 april 2021 12:13


Hej fina! Hur tänker du? Hur känner du? Ältar du att du önskar något annat? Annat jobb, liv eller relation? Det gör vi alla tror jag. Att jag har hamnat på ett så bra ställe i mitt liv inuti mig, är inte något som bara blivit. Inget någon gett mi...

Av Annika Fjällström - 21 april 2021 10:00

Hej fina! Oj så många år sedan jag skrev. Det har hänt mycket i mitt liv. Jag mår väldigt bra, ganska fri i min gamla smärta. Det ska jag återkomma till såklart. Mitt barnbarn Neo har blivit fem år, den 30 mars! En stor kille som jag antagligen ...

Av Annika Fjällström - 20 april 2021 11:50


Hejsan!Ser att flera är ute på min blogg trots alla år sedan jag skrev. Livet har gått och jag tappade lusten att skriva. Det har nu börjat smyga sig på igen och jag kommer nog dela med mig lite än en gång. Till dess önskar jag dig en fantastisk dag!...

Presentation


Älskar att skriva. Om livet, tacksamhet, glädje och svårigheter. Om barn och barnbarn. Lifvet helt enkelt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards