Alla inlägg den 6 januari 2018

Av Annika Fjällström - 6 januari 2018 12:55

Hej fina!

Sitter på brandstationen och väntar på min pojkvän. Jag har kört min rehab i gymmet medans han har tränat. Oj så svårt det är, att inte träna ordentligt som jag alltid gjorde förr. Att veta att styrkan finns där, alla övningar jag längtar efter. Och samtidigt göra mitt lilla, sakta och metodiskt, vilket faktiskt är svårare än du tror. Att lära nervsystemet nya vägar. Gör vi det vi kan redan, lär sig inte kroppen något nytt. Sedan hitta balansen utan något värre bakslag. Där önskar jag att jag hade hjälp.

Har tänkt att söka till Vintersol på Teneriffa, det skulle vara skönt att få rätt hjälp varje dag, en längre period,så jag kommer igång ordentligt på fötter igen. Det är även snart dags för medicinsk botox. Det är den som tagit mig över tröskeln till att kunna starta min rehab. Tyvärr vill inte mitt landsting ge mig injektionerna, så jag får bekosta själv. Och det gör mig än mer enträgen att få börja jobba så jag har råd. Vilket ekorrhjul. Det löser sig väl.

Så efter att vi äntligen fått vara tillsammans på heltid jag och Christer, så vi fått komma närmare och lära känna varandra mer, ska det samtidigt bli skönt att komma in i vardagen. Där kan jag ta tag i allt jag känner, pockar på, hemma. Det blir att jag får vänja mig vid att inte vara tillsammans varje dag. Tufft fast såklart går det. Just nu ser det ut så och jag är inte redo att flytta uppåt igen. Om framtiden vet jag inte, så jag tränar på att vila i att allt är som det ska. För det är det.

Längtar även bort till värmen. Jag kan inte släppa känslan när jag åkte själv. Å andra sidan skulle jag nog längta ihjäl mig efter Christer om jag åker ensam. Det kanske blir en kortare resa till våren där jag blir borta bara tre nätter. Får se då. Jag vet att det har med min s k kostym att göra. Den är alldeles för trång just nu! Behöver vara i mitt eget, utan yttre påverkan och få ordning på mitt inre ännu mer.

Så mycket jag vill och samtidigt vet jag inte fullt ut vad allt är. Jag ska väl inte veta heller, utan låta det komma till mig. Det här med tålamod är inte min grej haha. Vill ju veta saker innan jag vet. Typ. Och ta tag i saker innan de existerar ens.

Så 2018! Här kommer jag! Livet är inte enkelt alltid, det är saker som händer, och allt är precis som det ska. Det är ju det som är livet. Och jag är så glad att jag kommer ur situationer starkare och snabbare än jag gjorde förr. Stolt över mig. Och min utveckling.

Ha en fin dag och le mot en okänd.
Kram// Annika ??

Från Steam hotel, när vi var dit. ??

Presentation


Älskar att skriva. Om livet, tacksamhet, glädje och svårigheter. Om barn och barnbarn. Lifvet helt enkelt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards