Direktlänk till inlägg 13 december 2017

Aldrig tillbaka.

Av Annika Fjällström - 13 december 2017 20:01

Hej fina!

Fattar inte hur det kan hända så mycket i mig på ett par dagar. Insikter, omtumlande känslor och frigörande av gamla saker jag trodde var borta. Just den biten, hör jag många påstå, som jag med gör, att nejdå, det har jag kommit över. Eller att man inte ska älta. Fast där håller jag inte med till hundra. Att reda ut kanske mer än en gång. Betyder inte alltid att älta. Det kan vara nödvändigt för att hitta läsningar och att gå vidare.

Just nu är det väldigt omtumlande det som pågår. Kanske att jag berättar lite i ett annat inlägg. Om jag känner att jag vill lämna ut mig så. Det har med mitt gamla att göra. Och hur insikter om egen förlåtelse som jag trodde jag gett mig, just för att jag ändå förstått varför, så har jag inte förlåtit mig. Inte förlåtit den lilla eller den unga tjej jag var. Det jag gjorde mot mig själv. Mina ständiga rädslor.

I boken jag nämnde igår, får jag så mycket svar. Jag är hon. Inte cancer. Fast hennes rädslor. Anpassning. Hon beskriver saker jag vetat. Som barn. Och försökte förstå. Och slet som ett barn bara kan. För att bli älskad. Om jag bara,,,

Oj vad jag grät idag. För detta. Och ser mitt mönster genom hela mitt liv. Det gör mig ännu starkare i det jag går igenom. Att aldrig mer ge upp om mig. Att låta någon eller några andra få mig att må dåligt över vem jag är. Kanske för att de/ den inte mår bra själv. Aldrig mer, tillåta någon ge mig dåligt samvete, för något jag inte gjort, eller inte varit. Hur jag ska gå tillväga vet jag inte. Än. Det löser sig. Tilliten till just det, är enorm.

Däremot blir jag vilsen. I vad jag känner. Vad är ok. Vart går gränsen. Så jag stannar upp. Går inåt. Och stärker mig. Och får ta varje sak för sig. Det löser sig.

Jag tränade lite mer än vanligt igår. Och fick ingen utlöst smärta! Bara träningsvärk. T o m i ryggen. Alltid en början. Det jag får ont av. Det är rädslor. Och uppdämda känslor. Och såklart om jag överanstränger mig. I vilket fall, ser jag en ljusning. I livet. I träning. I min själ. I vem jag utvecklas till och vem jag önskar att vara.

Var rädd om dig och dina tankar. Kram// Annika

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Fjällström - 29 april 2021 09:31


Hej fina! Sitter i solen. Det är kallt ute fast på min balkong är det fantastiskt. Jag sitter med en klump i magen av tacksamhet. Att ha den här möjligheten. Det är inte bara att jag får sitta här. I ett drömboende. Utan att jag fantiserade, eller...

Av Annika Fjällström - 28 april 2021 10:20


Hej fina! Wow! Idag, åtminstone än så länge är det typ vindstilla här i Karlstad! Det är så jag inte riktigt vågar tro på det. Hihi. Jag har vågat. Hitta ut ur en tuff situation. Igen. Det är väl det vi gör. Med livet. Frågan är hur. Varje gån...

Av Annika Fjällström - 22 april 2021 12:13


Hej fina! Hur tänker du? Hur känner du? Ältar du att du önskar något annat? Annat jobb, liv eller relation? Det gör vi alla tror jag. Att jag har hamnat på ett så bra ställe i mitt liv inuti mig, är inte något som bara blivit. Inget någon gett mi...

Av Annika Fjällström - 21 april 2021 10:00

Hej fina! Oj så många år sedan jag skrev. Det har hänt mycket i mitt liv. Jag mår väldigt bra, ganska fri i min gamla smärta. Det ska jag återkomma till såklart. Mitt barnbarn Neo har blivit fem år, den 30 mars! En stor kille som jag antagligen ...

Av Annika Fjällström - 20 april 2021 11:50


Hejsan!Ser att flera är ute på min blogg trots alla år sedan jag skrev. Livet har gått och jag tappade lusten att skriva. Det har nu börjat smyga sig på igen och jag kommer nog dela med mig lite än en gång. Till dess önskar jag dig en fantastisk dag!...

Presentation


Älskar att skriva. Om livet, tacksamhet, glädje och svårigheter. Om barn och barnbarn. Lifvet helt enkelt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards