Direktlänk till inlägg 12 december 2017

Vetskap

Av Annika Fjällström - 12 december 2017 08:07

Hej fina!

Åh om jag bara kunde beskriva i ord. Min känsla. Min vetskap. Sådant jag vet fast det är svårt att sätta ord på, dels för det, när man inte är där själv, verkar knasigt och påhittat, dels så just nu, finns inte orden.

Jag vet att livet är så mycket mer än vi kan se. Än vi ofta ens upplever. Vi bara gör och kör på. Sover, äter, går till jobbet osv. Tänk om alla vi människor, kunde ha möjlighet med den inblick jag fått och får och som växer. Det är absolut inget flummigt. Inget konstigt. Fast väldigt annorlunda än det vi tror och har lärt oss. Det är en önskan hos mig. Att alla skulle kunna få känna och vara med om. Min känsla. Mina upplevelser. Större än livet som vi bara gör och är i.

I min ena meditation på kursen Shine your light, där var jag helt, verkligen helt smärtfri. Det finns ingen smärta hör jag inom mig. Att få känna den lättnaden då, känslan var lika som när jag var till min fantastiska dr Åke, och jag fick lokalbedövning så min smärta försvann, jag bröt ihop. Av lättnad och rädsla hos Åke. Vetskapen om att känna HUR!! ont jag hade och levde i. Egentligen. Och som jag varit tvungen att acceptera. Detta var våren 2016.

Kursen var nu i november. Jag blev smärtfri, i min meditation. Det var mycket som landade i mig. Bland annat att den inte alls är i den klass som den varit. Smärtan. Att det går sakta framåt. Jag kan röra mig mer. Jag har färre anfall. Och kanske, kanske, har jag rätt i min känsla, att med medicinsk botox, orkar hjälpa kropp och själ att bli helt bra med tiden!

Jag skrev i vår privata grupp på FB, vi från kursen. Om smärtan och min upplevelse. Då fick jag reda på en bok. Om en kvinna med cancer. Hon hade haft i 4 år och låg i koma när alla organ slutar funka. Vaknar upp ( vet inte än hur länge då jag inte kommit så långt än) och går ifrån sjukhuset några veckor senare fri från cancer!!! Själ och kropp hör ihop!

Hur förklarar man det? Jag vet bara, att vi kan ge oss själva så mycket mer än vi har kunskap om. Hur vi har blivit påverkade av vårt liv med rädslor och smärta mm och hur vi håller igen oss. Det är något jag är säker på, att om många år, kommer mer fram i ljuset. Jag vågar inte gå in för mycket i något jag inte kan förklara. I bokens förord skriver hon att hon inte vill mer med boken än att ge hopp om att vi har mer inom oss. Än vi vet. Hon kan inte säga hur vi ska göra. Och så är det med mig. Hur ska jag beskriva sådant som det inte finns ord och förklaring till.

Jag är så oerhört ödmjukt lycklig över den här chansen jag fått, att uppleva och känna. Och vetskapen. När jag bara vet!! Och att känna igen känslan från när jag var liten och oförstörd. Har ni några minnen? När man är liten och inte blivit för påverkad än, av hur det bör och ska vara?

Min mamma satte inga etiketter så. Som liten tyckte jag det var konstigt. Idag, kan jag tänka, att hon alltid har varit känslig hon med! Jag satte dem själv tyvärr. För att passa in.

Jag är förvirrad och stark samtidigt. Jag har någon styrka inuti. Känns som en stadig ekstam med svajande krona. Jag vet vad jag vill i olika saker, jag överraskar mig själv i nya situationer och jag känner efter. Vad som är rätt för mig. Innan kompromisser om det behövs. Idag är min känsla så stark så jag känner mig helt hel. Jag är 150cm lång, fast känner mig tre meter större och stabil. Kronan kommer fortsätta svaja, det är ju så livet är, däremot, blir min egen styrka stabilare, för varje sak jag är med om.

Jag önskar er en lugn före jul! Att du inte stressar och lägger alla pengar på julklappar. Min önskan i livet, är att vi alla drar ner på köphetsen och gör något roligare med julen. Hittar mer värdefull tid tillsammans och njuter. Det känns som det är på väg åt det hållet. Och att inte behöva äta ihjäl sig. Jag känner också den biten att köpa så dyra och många julklappar. Jag älskar själv att ge bort, fast det behöver inte bli så dyrt. Varje år, lider jag en hel del före och under jul. För detta och för alla som inte ens kan fira jul. Som är ensamma. Som inte har råd. För alla barn, på olika sätt. Det känns som fler har det tufft än inte. Så bry er om varandra i jul!! Och före jul!! Ta hand om dig!! Du är fantastisk och det finns bara en av dig!! Kram// Annika

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Fjällström - 29 april 2021 09:31


Hej fina! Sitter i solen. Det är kallt ute fast på min balkong är det fantastiskt. Jag sitter med en klump i magen av tacksamhet. Att ha den här möjligheten. Det är inte bara att jag får sitta här. I ett drömboende. Utan att jag fantiserade, eller...

Av Annika Fjällström - 28 april 2021 10:20


Hej fina! Wow! Idag, åtminstone än så länge är det typ vindstilla här i Karlstad! Det är så jag inte riktigt vågar tro på det. Hihi. Jag har vågat. Hitta ut ur en tuff situation. Igen. Det är väl det vi gör. Med livet. Frågan är hur. Varje gån...

Av Annika Fjällström - 22 april 2021 12:13


Hej fina! Hur tänker du? Hur känner du? Ältar du att du önskar något annat? Annat jobb, liv eller relation? Det gör vi alla tror jag. Att jag har hamnat på ett så bra ställe i mitt liv inuti mig, är inte något som bara blivit. Inget någon gett mi...

Av Annika Fjällström - 21 april 2021 10:00

Hej fina! Oj så många år sedan jag skrev. Det har hänt mycket i mitt liv. Jag mår väldigt bra, ganska fri i min gamla smärta. Det ska jag återkomma till såklart. Mitt barnbarn Neo har blivit fem år, den 30 mars! En stor kille som jag antagligen ...

Av Annika Fjällström - 20 april 2021 11:50


Hejsan!Ser att flera är ute på min blogg trots alla år sedan jag skrev. Livet har gått och jag tappade lusten att skriva. Det har nu börjat smyga sig på igen och jag kommer nog dela med mig lite än en gång. Till dess önskar jag dig en fantastisk dag!...

Presentation


Älskar att skriva. Om livet, tacksamhet, glädje och svårigheter. Om barn och barnbarn. Lifvet helt enkelt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards