Direktlänk till inlägg 11 december 2017

Helgen

Av Annika Fjällström - 11 december 2017 09:25

Hej fina!

Hoppas du haft en fin helg! Det har jag haft. På många olika sätt. Satt här och tänkte, att jag inte känner mig inspirerad att skriva?! Det kändes konstigt. Att inte känna inspiration. Så slog det mig, att när jag blir hjärntrött, så stänger jag av mitt ljus. Igen.

Så kom insikten direkt. Jag blir hjärntrött av för mycket aktivitet än så länge. Fast framförallt att jag går ner i energinivå. Det är i mitt huvud nu. Idag. En massa snurr. Hit och dit. Och det tar ju på mina krafter. Jag är åtminstone glad och trött.

Den här transformationen är ju inte bara inte. Jag hamnar i flera olika situationer och gör inte alls som förut. Och det är liksom mer efteråt, jag märker det. Det är såklart konstigt och underbart. Och jag känner mig stark. Det är för privat att skriva om, så den biten behåller jag. Jag kan åtminstone berätta att det är vanliga vardagssaker. Sådant som är i livet. Att jag kanske förr när jag bestämt att jag inte, då har jag inte heller. Eller fastnar i oro. Det gör jag inte heller. Möta nya människor. Inga problem. Jag är utåtriktad sedan förut på så vis fast nu är det liksom fastare inuti mig. Ingen tveksamhet. Svårt att beskriva.

I alla fall hade jag en intensiv och väldigt trevlig och kul helg. På fredag var jag bjuden på en fin middag ute på stan av min fina kille. Gott och jättemysigt. Vi gick vidare till operahuset och kollade på deras ljusspel som de hade. Ute var det mot väggen. Olika sagor, typ. Tog inga foton tyvärr.

I lördags var det julbord i Christers hemtrakt. Med hans jobb och flera andra företag. Maten var god, sällskapet kul och en show från den lokala revyn som var väldigt skoj. Och vilja duktiga sångare som göms sådär!! Helt otroligt duktiga!!! Så igår var jag tröttmössa. Och idag med. Jag är absolut inte van att vara i farten. Fast de andra var också trötta så det är väl så kanske.

Något annat jag tagit tag i är ju vad jag ska göra i mitt liv. Och det är mycket av det som snurrar. Att inte ha koll utan att lita på tilliten. Att bara jag gör det jag ska så kommer jag veta. Så jac pluggar. I min bok från Carolina Gårdheim, Gör din grej. Jag vet att jag sagt förut att jag pluggar i Själsklar. Den heter ju inte så utan Släpp loss din inre livskonstnär!! Det är en bok jag varmt rekommenderar. Det var när jag började med den som mina aha i livet dök upp. Det jag egentligen visste. Fast inte hade ord och kunskap eller verktyg till. Det är en bok, som man kan kolla i då och då, och påminnasig igen. Efter att ha läst den. Sedan utvecklas jag ju, så när jag läser den igen sedan, då kommer jag få en annan syn på den.

Kontakta mig om ni undrar om boken. Jag vågar inte lägga länk, då det är reklam kanske? Annars sök på titeln eller Carolina.

Nu ska jag plugga lite, så ha en fin dag fina du!! Kram // Annika

Tack min älskling, för att du berikar mitt liv på alla sätt??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Fjällström - 29 april 2021 09:31


Hej fina! Sitter i solen. Det är kallt ute fast på min balkong är det fantastiskt. Jag sitter med en klump i magen av tacksamhet. Att ha den här möjligheten. Det är inte bara att jag får sitta här. I ett drömboende. Utan att jag fantiserade, eller...

Av Annika Fjällström - 28 april 2021 10:20


Hej fina! Wow! Idag, åtminstone än så länge är det typ vindstilla här i Karlstad! Det är så jag inte riktigt vågar tro på det. Hihi. Jag har vågat. Hitta ut ur en tuff situation. Igen. Det är väl det vi gör. Med livet. Frågan är hur. Varje gån...

Av Annika Fjällström - 22 april 2021 12:13


Hej fina! Hur tänker du? Hur känner du? Ältar du att du önskar något annat? Annat jobb, liv eller relation? Det gör vi alla tror jag. Att jag har hamnat på ett så bra ställe i mitt liv inuti mig, är inte något som bara blivit. Inget någon gett mi...

Av Annika Fjällström - 21 april 2021 10:00

Hej fina! Oj så många år sedan jag skrev. Det har hänt mycket i mitt liv. Jag mår väldigt bra, ganska fri i min gamla smärta. Det ska jag återkomma till såklart. Mitt barnbarn Neo har blivit fem år, den 30 mars! En stor kille som jag antagligen ...

Av Annika Fjällström - 20 april 2021 11:50


Hejsan!Ser att flera är ute på min blogg trots alla år sedan jag skrev. Livet har gått och jag tappade lusten att skriva. Det har nu börjat smyga sig på igen och jag kommer nog dela med mig lite än en gång. Till dess önskar jag dig en fantastisk dag!...

Presentation


Älskar att skriva. Om livet, tacksamhet, glädje och svårigheter. Om barn och barnbarn. Lifvet helt enkelt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards