Alla inlägg den 15 september 2017

Av Annika Fjällström - 15 september 2017 07:34

Hej finisar!!

Något jag har med mig i mitt liv, det är att jag är troende. Idag kan jag be till Gud, utan att skämmas. När jag var liten bad jag till gud så ofta att jag inte kan räkna. Som tonåring lyssnade jag på andra, att man är en konstig prick om man tror på Gud. Jag tycker helt enkelt att den energi jag så att säga ber till, lika gärna kan kallas Gud, universum osv. Jag är inte troende på det religiösa sätt att gå till kyrkan. Tycker om kyrkan och respekterar det med. För mig är Gud och min tro min upplevelse.

Just nu är jag inne i ett flöde som aldrig förr. En virvelvind. Och jag har inget annat val än att njuta och följa med. Jag får den ena bekräftelsen efter den andra. Det svåra är att sätta ord på, och beskriva saker i ord. Det faller platt. När jag får till mig saker, när jag vet saker, är det en specifik energi, en känsla. Är du hos mig då, så kan du uppleva den lite. Det blir en starkare känsla helt enkelt.

Jag jobbade som medium en period, innan jag skadade och opererade nacken. Sådant jag då endast förmedlade till mina kunder, sådant får jag till mig själv nu Jag har även upplevelsen själv. Det får mig att bli oerhört sugen på att starta igen. Så med den tro och tillit jag har, så blir det så om det är min väg att gå.

Aldrig!!! Har jag haft sådan tillit till livet!! Aldrig någonsin, inte ens litet. Och jag skräms av det stora livet är, energier och vad som kan bli, när vi vågar tro på oss själva och tycka att vi är fantastiska.

För det är du!! Du är fantastisk. Med allt det bra och dåliga du har. Är det vetkligen dåligt? Eller är det din tanke om det du mår eller känner är dåligt? Finns det något bra i det dåliga just nu? Hur gör du på fredagar? Skapar äntligen fredag känslan?! Hur gör du på måndag? Usch bara måndag känslan? Ser du själv ? Vad kan du göra som är verkligen enkelt? Jo ändra tanken. Känn efter hur du själv vill må!!! Det blir som vi tänker. Inte alltid på direkten. Ibland direkt. När det inte händer direkt. Hur gör du då? Positiv eller negativ?

Finns så mycket att göra i tanken. Och jag vill så gärna hjälpa andra att förstå hur långt och hur bra du kan må med att ändra tanken mitt i all misär. Eller även om du bara har det bra! Jag vill bara skrika ut mina upplevelser. Jag frågar mig själv så många ggr om dagen just nu, är det här på riktigt ? Händer det här mig? För det är stort. Det är mitt. Min lycka. Min verklighet. Och jag förstår att jag kan göra typ vad som helst, jobbet måste jag göra. Och vad orkar jag? Vad vill jag innerst inne? Att inte tänka så mycket på hur jag tar mig dit. Utan ett steg i taget, som min förebild lär mig.

I vinter ska jag gå på kurs och komma ännu närmare. Och idag ska jag njuta extra. För det är ju fredag! Och jag ska på dejt hela helgen. Nytt spännande och skrämmande. Alls känslor på en och samma gång.

Var rädd om er och vad ni tänker där ute!! Ha det bäst!!

Kram // Annika

En dag i livet jag aldrig glömmer av olika anledningar. Så stort ??

Presentation


Älskar att skriva. Om livet, tacksamhet, glädje och svårigheter. Om barn och barnbarn. Lifvet helt enkelt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards