Direktlänk till inlägg 5 september 2017

Förändringar

Av Annika Fjällström - 5 september 2017 07:31

Hej på er!

Jag skriver inte varje dag som jag trodde. Jag har en längtan att skriva, samtidigt vill jag bara lägga undan tekniken för att njuta av livet.

Sitter här och varje dag är jag så tacksam. Tänk att jag har mått så dåligt? Och att det kan vända så fort. Har du läst tidigare inlägg, vet du att jag har valt att aktivt jobba med att må bra. Jobba med tanken och inte bara kroppen som förr.

Jag är fortfarande i en virvelvind av allt som känns bra, och framför allt av allt det som ramlar in i mitt liv, allt bra!!

Jag är så tacksam, att mitt ex vågade ta steget. Steget att bryta upp. Det var mycket starkt gjort. Visst finns det saker som var mindre bra, vd uppbrottet, samtidigt ger det mig en styrka och hjälp, att tro på mig själv. Vetskap att det jag känner är ju oftast rätt, fast jag vet inte det förrän efteråt. Att lära mig den känna igen den känslan och tro på den mer och mer, hjälper mig ta bättre beslut i tid.

Min resa, kanske jag ändå ska skriva. Hur får tiden utvisa. Vart.

Att känna som jag gör. Att inte känna igen mig i mina reaktioner på händelser, till det bättre! Det finns ju terapi i botten många år och flera år tillbaka. Hade PTSD, och hittade bästa hjälpen.

I allt det här glada goda jag känner, händer det saker, som jag ska skriva om senare. Nu är jag inte redo. Jag kan säga så att saker och människor, kommer in i livet utan att jag ens letar eller planerat. Och jag, jag lär mig följa med strömmen jag flyter på. Utan att ifrågasätta allt för mycket. Känns det rätt, ja. Vågar jag, ja!!

En väldigt fin kille, alldeles för ung, i min ålder. Gick hastigt bort. Mådde dåligt på lunchen och gick hem. Ja då känner jag. Lev!! Lev medans du kan. Och även efter det jag stannat upp i p g a min smärta, där jag längtat efter att leva!! Det!!! Får mig att våga. Att njuta. Ta emot med hela själen. Och våga att ge.

En klok man sa, om du vill ge bort apelsiner och har inga. Då kan du ju inte ge bort,,, tänk på det, när ni mår bra eller dåligt! Vad ger du bort?! Hur mår du? Ger du från hjärtat ?

Nu ska jag ta min uppgift, jag har börjat en kurs. En fantastisk kurs. Den är e-kurs samt in reality.

Hur vill du att dagen ska bli? Vad önskar du? Våga dröm om det och våga skapa det. Jag vill vara glad. Möta härliga människor. Jag vill leva fullt ut!!

Hej livet!! Nu kommer jag! Tack livet, för att du älskar mig!!

Jag har lyckats gå så här långt, för första gången sen typ 2011. Vilket genombrott. Heja mig!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Fjällström - 29 april 2021 09:31


Hej fina! Sitter i solen. Det är kallt ute fast på min balkong är det fantastiskt. Jag sitter med en klump i magen av tacksamhet. Att ha den här möjligheten. Det är inte bara att jag får sitta här. I ett drömboende. Utan att jag fantiserade, eller...

Av Annika Fjällström - 28 april 2021 10:20


Hej fina! Wow! Idag, åtminstone än så länge är det typ vindstilla här i Karlstad! Det är så jag inte riktigt vågar tro på det. Hihi. Jag har vågat. Hitta ut ur en tuff situation. Igen. Det är väl det vi gör. Med livet. Frågan är hur. Varje gån...

Av Annika Fjällström - 22 april 2021 12:13


Hej fina! Hur tänker du? Hur känner du? Ältar du att du önskar något annat? Annat jobb, liv eller relation? Det gör vi alla tror jag. Att jag har hamnat på ett så bra ställe i mitt liv inuti mig, är inte något som bara blivit. Inget någon gett mi...

Av Annika Fjällström - 21 april 2021 10:00

Hej fina! Oj så många år sedan jag skrev. Det har hänt mycket i mitt liv. Jag mår väldigt bra, ganska fri i min gamla smärta. Det ska jag återkomma till såklart. Mitt barnbarn Neo har blivit fem år, den 30 mars! En stor kille som jag antagligen ...

Av Annika Fjällström - 20 april 2021 11:50


Hejsan!Ser att flera är ute på min blogg trots alla år sedan jag skrev. Livet har gått och jag tappade lusten att skriva. Det har nu börjat smyga sig på igen och jag kommer nog dela med mig lite än en gång. Till dess önskar jag dig en fantastisk dag!...

Presentation


Älskar att skriva. Om livet, tacksamhet, glädje och svårigheter. Om barn och barnbarn. Lifvet helt enkelt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards