Direktlänk till inlägg 29 augusti 2017

Frihet

Av Annika Fjällström - 29 augusti 2017 09:22

Hej från en sprudlande tjej!!

Alltså!! Livet!! Jag har så jättemycket i mig, så många bra känslor, och så mycket kärlek på flera olika plan!

Jag är smått chockad, att det håller i sig, allt det braiga. Som jag nämnt i tidigare inlägg, har jag aktivt ändrat mitt sätt att tänka. Belöningen när även känslorna hänger på, är obeskrivbar. Grejen är, att alla, alla kan verkligen göra det här!!

Jag tyckte förr att det här med positivt tänkande, det var inte så lätt. Att vara här och nu. Det var lite klyschigt och jag tyckte jag var positiv. Sedan var det ju det här att tycka om sig själv och hur man ska tänka. Det funkade sådär, jag hade inte rätt redskap.

Nu har jag redskap, och det är ju enkelt på sitt sätt, när var och en får de redskap som man trivs med. Och framförallt, vara redo på stora förändringar. Som fast de är bra, så drar det med sig vänner, familj osv. Du förändras. Som att vara nykär!

Rädslor kryper på fortfarande, dock inte lika starkt. Ett exempel på rädsla som vevar förbi emellanåt, är ju att jag har ett litet funktionshinder. Med nacken. Jag är ju stelop längst upp på C1-C2, och ännu vet jag inte vad det innebär. Jag blir i alla fall bättre och starkare för varje dag, med något bakslag då och då. Då kan tanken som smyger sig på, att vem skulle vilja vara med mig, som är begränsad. För en kort tid sedan bara, var det en förödande tanke. För ca 1 vecka sedan, lite mer kanske, så var oron med tanken borta. Jag har mycket annat i mig som någon förhoppningsvis faller för. Rädslan är puts väck, och den friheten är enorm!!

En sån petitess som att bli lite förkyld och lite ont i halsen. Det kom igår. Och en större rädsla försökte ta över. Ja jag har inte varit sjuk på kanske 4 år. Och förr, att bli sjuk med redan värk i kroppen. Fy vad jag led. Nu? Nä. Känner inget. Och jag behöver inte vara rädd. En erfarenhet till rikare. Tacksam!!

Att bli medveten om tankarna. Det förändrar. Om du vill. 21 dagar tar det att ändra ett beteende till en vana. Vad du än ändrar eller tar in i ditt liv. Om du då tänker på din ålder och hur du tänker och även blivit indoktrinerad. Blivit tillsagd eller hört att det ska vara på ett visst sätt. Det ändrar vi inte på i ett svep.

Det jag läst om andra. När de ändrar tanken och det kommer en massa bra. Där är jag! Det kommer annat också. Ingen är väl bara glad. Jag kan ändå i det som är lite jobbigare, hantera på ett helt annat vis. Det gör också, att jag vågar leva !!! Släpper kontrollen. Och det!! Ojoj.

I text och innan man lär känna mig, kan jag låta kaxig kanske. Det är jag inte. Jag är så tacksam så det värker. Jag bara vägrar annat än att tro på mig nu. I min egen kraft. Och den som vill vara runt mig och med mig, känner nog det. Det finns bara en av mig. Bara en av dig!! Ta vara på det medan du orkar vet ja!! Ta vara på livet. Jag har så mycket att ge!!

Välkommen livet! Tack för att du älskar mig. Ha en fin dag, den blir så bra som du tänker?

Kram //Annika

 
 
Tezz på S/Y Andromeda

Tezz på S/Y Andromeda

31 augusti 2017 11:11

Hej fina du!
Tanken makt är stor. Faktiskt större än vi tror och är medvetna om. Du är det du tänker. Ligger mycket i det. Fast sen finns ju omständigheter vi inte kan påverka med tanken, men inställningen till det som händer oss, kan vi alltid påverka.Jag har tidigare jobbat med döende svårt sjuka, och många gånger upptäckt att det är de mest fantastiska i att vara omtänksamma mot andra, vara positiva trots sin egen utsatthet alltid en livsglädje och syn på livet, det enkla och begränsade de haft. Sen har jag mött motsatsen också såklart. Men något säger mig att man till viss del kan bestämma sig för hur man ska förhålla sig till saker och ting. (själv tror jag att jag lägger mig ner och dör av rädsla i samma sits) Och nej, när man läser din blogg får inte jag någon uppfattning av att du skulle vara kaxig. Du ger ett intryck av sökande, ödmjuk och positiv.
Kram
Ps.. Vet inte om du redan sett det, men på min bloggsida till vänster i menyn finns en länk till mardrömsseglatsen.Dock framkommer inte allt där, då jag skrev det dagen efter i ett förvirrat tillstånd. All den dödsångest jag upplevde alla dessa timmar ute på sjön i oväder, skadad, de satte sina spår.

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Annika Fjällström

31 augusti 2017 11:25

Hej!

Tack för dina kloka ord!
Jo jag läste mardrömmen? fy vad hemskt!!!! Du har inte sökt hjälp? Själv har jag tidigare haft ptsd, och sökte hjälp. Hade för många saker i livet som lagts på hög. Fick rädsla och ångest onödigt mycket.

Var rädd om dig !! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Fjällström - 29 april 2021 09:31


Hej fina! Sitter i solen. Det är kallt ute fast på min balkong är det fantastiskt. Jag sitter med en klump i magen av tacksamhet. Att ha den här möjligheten. Det är inte bara att jag får sitta här. I ett drömboende. Utan att jag fantiserade, eller...

Av Annika Fjällström - 28 april 2021 10:20


Hej fina! Wow! Idag, åtminstone än så länge är det typ vindstilla här i Karlstad! Det är så jag inte riktigt vågar tro på det. Hihi. Jag har vågat. Hitta ut ur en tuff situation. Igen. Det är väl det vi gör. Med livet. Frågan är hur. Varje gån...

Av Annika Fjällström - 22 april 2021 12:13


Hej fina! Hur tänker du? Hur känner du? Ältar du att du önskar något annat? Annat jobb, liv eller relation? Det gör vi alla tror jag. Att jag har hamnat på ett så bra ställe i mitt liv inuti mig, är inte något som bara blivit. Inget någon gett mi...

Av Annika Fjällström - 21 april 2021 10:00

Hej fina! Oj så många år sedan jag skrev. Det har hänt mycket i mitt liv. Jag mår väldigt bra, ganska fri i min gamla smärta. Det ska jag återkomma till såklart. Mitt barnbarn Neo har blivit fem år, den 30 mars! En stor kille som jag antagligen ...

Av Annika Fjällström - 20 april 2021 11:50


Hejsan!Ser att flera är ute på min blogg trots alla år sedan jag skrev. Livet har gått och jag tappade lusten att skriva. Det har nu börjat smyga sig på igen och jag kommer nog dela med mig lite än en gång. Till dess önskar jag dig en fantastisk dag!...

Presentation


Älskar att skriva. Om livet, tacksamhet, glädje och svårigheter. Om barn och barnbarn. Lifvet helt enkelt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards