Direktlänk till inlägg 27 augusti 2017

Fantastiskt

Av Annika Fjällström - 27 augusti 2017 14:09

Hej,

jag har inte velat blogga något på några dagar. Velar fram och tillbaka om jag vill vara privat, eller inte. Nu lägger jag ut ett inlägg som är privat på vissa plan.

Det händer stora saker i mitt liv. Bra saker. Resan själv till Mallis tog mig med storm hahaha om jag kan uttrycka mig så! Älskar självironi!

Varje gång jag varit riktigt nere i mina känslor, som jag var tidigare i veckan, det bara flyger på och jag fastnar lite i min hjärna då. Nu nästa gång, hoppas jag att jag kommer ihåg att det går över väldigt fort. OCH att jag är starkare efter varje gång.

Jag är i en virvelvind med livet, känslor åt alla håll, på ett ovanligt lugnt och konkret? sätt. Det ger mig allt just nu. Och jag är ovan. Jag tackar och tar emot. Vet ju att jag har ett fantastiskt liv just nu, det händer så mycket bra. Känns som en blomma som slår ut, eller den där fjärilspuppan jag visualiserat tidigare, 2013 började jag, att den fjärilen en dag är jag.

Jag har hittat hem. I mitt tänk och min inställning. Jag är i min tro helt övertygad om att vi kan skapa och förändra våra liv och det vi känner med våra tankar. Att vi medvetet när vi orkar och lägger märke till dem, hur vi tänker, väljer att ändra till något bra. Det tar oss för det första till nuet.

Jag har jobbat med mig själv på det viset länge, och jag ser nu resultaten tydligt. Och de sista månaderna har det kommit så mycket av sig självt, det har blivit en vana helt enkelt, och det lugn och trygghet jag har i mig själv har jag nog aldrig känt.

Meditation har jag sysslat med i 17 år. Mer eller mindre varje dag, och sedan min f d kom hem i oktober 2016 och ville skiljas, har jag varje dag varit tvungen att meditera, för att ta mig igenom. Du behöver inte ha någon tro eller så för att meditera. Inte sluta tänka osv. Jag använder oftast ledd meditation för att det känns skönare. Det är ju bevisat att det stärker immunförsvaret och minskar stress bl a.

Och idag. Idag har jag vågat ta en riktigt lång, ja för mig som inte orkat tidigare p g a ökad smärta och rädsla, promenad!!!! Wohooo!!! Superlycklig!!! Livet!! Här kommer jag!!!

Allt går! Att aldrig ge upp!! Aldrig sluta kämpa!! Och låt inte gamla tankemönster som det går inte, jag orkar inte, styra ditt liv!!! Kan jag, kan ni!!!

Jag har så mycket att ge och dela med mig av. Och än vet jag inte hur. Den glädje och kärlek jag känner, för livet, finns det inte ord för!!!

Lämnar er med detta idag. Kram och ta hand om er och de kära // Annika

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Fjällström - 29 april 2021 09:31


Hej fina! Sitter i solen. Det är kallt ute fast på min balkong är det fantastiskt. Jag sitter med en klump i magen av tacksamhet. Att ha den här möjligheten. Det är inte bara att jag får sitta här. I ett drömboende. Utan att jag fantiserade, eller...

Av Annika Fjällström - 28 april 2021 10:20


Hej fina! Wow! Idag, åtminstone än så länge är det typ vindstilla här i Karlstad! Det är så jag inte riktigt vågar tro på det. Hihi. Jag har vågat. Hitta ut ur en tuff situation. Igen. Det är väl det vi gör. Med livet. Frågan är hur. Varje gån...

Av Annika Fjällström - 22 april 2021 12:13


Hej fina! Hur tänker du? Hur känner du? Ältar du att du önskar något annat? Annat jobb, liv eller relation? Det gör vi alla tror jag. Att jag har hamnat på ett så bra ställe i mitt liv inuti mig, är inte något som bara blivit. Inget någon gett mi...

Av Annika Fjällström - 21 april 2021 10:00

Hej fina! Oj så många år sedan jag skrev. Det har hänt mycket i mitt liv. Jag mår väldigt bra, ganska fri i min gamla smärta. Det ska jag återkomma till såklart. Mitt barnbarn Neo har blivit fem år, den 30 mars! En stor kille som jag antagligen ...

Av Annika Fjällström - 20 april 2021 11:50


Hejsan!Ser att flera är ute på min blogg trots alla år sedan jag skrev. Livet har gått och jag tappade lusten att skriva. Det har nu börjat smyga sig på igen och jag kommer nog dela med mig lite än en gång. Till dess önskar jag dig en fantastisk dag!...

Presentation


Älskar att skriva. Om livet, tacksamhet, glädje och svårigheter. Om barn och barnbarn. Lifvet helt enkelt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards