Direktlänk till inlägg 14 augusti 2017

Inget nytt

Av Annika Fjällström - 14 augusti 2017 12:50

Hej,

här händer inget som jag kan skriva om. Jag njuter av stillheten inombords. Pratar inte med någon. Solar ovh badar. Promenerar. Äter.

Hamnade i Playa de Palma, Arenal. Det är charmigt och turistigt samtidigt. Samtidigt som det är en liten stad är det lugnt här. Det jag kan tycka är lite mindre bra, är att de inte vet vad glutenfritt är här. Och typ alla restauranger är sådana pizzerior, kebab osv. Har hittat ett ställe på strandpromenaden som har trevlig stämning, gott det jag kan äta och är nöjd så.

Det här är bra för mig. Att veta min styrka. Att släppa taget om mitt nyss förra liv. Såklart väcks minnen som gör ont. Då får jag bearbeta och släppa om det så jag kan gå vidare.

Mitt ex har redan träffat en annan. Det gick fort. Det skulle väl ha gjort ont när som kanske. Fast jag skulle velat ha haft lite tid. Det som gör ont är att han var så klar. Jag visste inte det. Det var inte det han sa. Det är ju inget jag kan göra något åt.

Jag kan heller inte vara arg. Han ville skiljas, och aldrig jag vill att någon ska vara med mig utan att jag är älskad. Det var hans beslut och nu när han träffat någon ny, så är det så.

Det enda jag hittar angående varför jag tycker det gör mer ont, så är min känsla att bara bli utbytt. Från en familj till en annan. Det gör ont att våra 14 år varav 7 år som gifta, bara är borta sådär snabbt. Så den här veckan är ju bra att jag får distans.

Livet går vidare. Jag har hittat en styrka jag inte visste jag har. Och ett lugn. Som är otroligt skönt. Och det är mitt liv nu. Har lite planer framöver och så mycket som hänt mig de senaste tre veckorna, har inte hänt på många år.

Nu ska jag gå ner till beachen igen.

Kram //Annika

Tidig morgon. Bästa stunden innan alla kommer.

 
 
Tezz på Andromeda

Tezz på Andromeda

14 augusti 2017 15:01

Åh jag förstår dej, vet hur det känns. För 6 år sedan gick jag igenom en
skilsmässa, som iofs var mitt fel.. Men jag ville egentligen i te det, och att då upptäcka
hur lätt och fort han gick vidare, att efter ett halvår hade en ny kvinna flyttat in, det gjorde sjukt ont och jag sörjde i två år till o från innan jag kunde gå vidare.
Låt det ta tid, allt faller på plats till slut.

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Annika Fjällström

15 augusti 2017 21:50

Tack fina du!! Det värmer att höra. Fast jag vet att andra går igenom är jag ensam i min smärta. Den måste jag igenom själv. Jag har hört andra som sagt lika som du, att det kommer och går i flera år. Kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Fjällström - 29 april 2021 09:31


Hej fina! Sitter i solen. Det är kallt ute fast på min balkong är det fantastiskt. Jag sitter med en klump i magen av tacksamhet. Att ha den här möjligheten. Det är inte bara att jag får sitta här. I ett drömboende. Utan att jag fantiserade, eller...

Av Annika Fjällström - 28 april 2021 10:20


Hej fina! Wow! Idag, åtminstone än så länge är det typ vindstilla här i Karlstad! Det är så jag inte riktigt vågar tro på det. Hihi. Jag har vågat. Hitta ut ur en tuff situation. Igen. Det är väl det vi gör. Med livet. Frågan är hur. Varje gån...

Av Annika Fjällström - 22 april 2021 12:13


Hej fina! Hur tänker du? Hur känner du? Ältar du att du önskar något annat? Annat jobb, liv eller relation? Det gör vi alla tror jag. Att jag har hamnat på ett så bra ställe i mitt liv inuti mig, är inte något som bara blivit. Inget någon gett mi...

Av Annika Fjällström - 21 april 2021 10:00

Hej fina! Oj så många år sedan jag skrev. Det har hänt mycket i mitt liv. Jag mår väldigt bra, ganska fri i min gamla smärta. Det ska jag återkomma till såklart. Mitt barnbarn Neo har blivit fem år, den 30 mars! En stor kille som jag antagligen ...

Av Annika Fjällström - 20 april 2021 11:50


Hejsan!Ser att flera är ute på min blogg trots alla år sedan jag skrev. Livet har gått och jag tappade lusten att skriva. Det har nu börjat smyga sig på igen och jag kommer nog dela med mig lite än en gång. Till dess önskar jag dig en fantastisk dag!...

Presentation


Älskar att skriva. Om livet, tacksamhet, glädje och svårigheter. Om barn och barnbarn. Lifvet helt enkelt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Augusti 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards